Smrt v kolejišti vyšetřují policisté na Brněnsku. Ve středu krátce po sedmé ráno srazil vlak poblíž železniční stanice Zastávka u Brna dvaačtyřicetiletého muže ze Znojma. Jak se dostal pod kola vlaku zatím není podle prvních výsledků vyšetřování jasné.

„Krátce po sedmé ráno oznámil strojvedoucí vlaku výpravčímu v Zastávce, že před nádražím leží v kolejišti tělo člověka, kterého zřejmě srazil některý z předchozích vlaků. Mezi kolejemi leželo tělo dvaačtyřicetiletého muže ze Znojma. Muž zraněním na místě podlehl,“ řekl mluvčí policie Brno-venkov Aleš Mergental.

Za jakých okolností ke kolizi mezi mužem a rozjetou vlakovou soupravou došlo, a který z vlaků muže srazil, zůstává prozatím pro policii otevřenou otázkou. Odpověď na ni společně hledají jak policisté, tak pracovníci Drážní inspekce. „Podle dostupných informací se muž střetl s vlakem již podruhé. Z první srážky v osmnácti letech vyvázl s úrazem ruky,“ dodal Mergental.

Zranění nemohl přežít

Jak dlouho těžce zraněný člověk, který na místě vykrvácel, v kolejišti ležel, určí nařízená pitva. „Muž po střetu s vlakem utrpěl rozsáhlá devastující poranění. Jeho zranění nebyla slučitelná se životem, zemřel ještě před příjezdem záchranné služby a zasahující lékařka konstatovala smrt,“ potvrdila mluvčí jihomoravské záchranky Barbora Zuchová.

Muž zřejmě doplatil na svou neukázněnost. Vstoupil totiž do kolejiště v místě, kde se železniční trať přecházet nesmí. „Právě nerespektování zákazu a pohodlnost při zkracování cesty jsou jedním z častých důvodů zbytečných tragédií, ke kterým na železnici dochází,“ upozornil mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

V blízkosti srážky je jak lávka pro pěší, tak na opačné straně železniční přejezd, vše vedoucí k vlakovému nádraží. Téměř na stejném místě zemřela na konci letošního února mladá žena ze Zbýšova. Ta dostala epileptický záchvat a upadla do kolejiště ve chvíli, kdy tudy projížděl vlak. Dívka byla na místě mrtvá.

Mrtví na kolejích

Ze statistických údajů Drážní inspekce vyplývá, že loni zahynulo na kolejích třicet lidí. Dalších bezmála sto dvacet se při střetu s vlakem zranilo těžce. "Počet nehod oproti roku 2006 sice klesl o jedenáct procent a počet usmrcených lidí dokonce o třiatřicet procent, současně ale narostl počet nehod s pochybením na straně železnice. Zatímco v předchozích dvou letech železnice nezavinila ani jednu nehodu, loni se na vzniku nehody více či méně podílela minimálně ve čtyřech případech,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.