Hudební kritik Jan Rejžek bavil posluchače ve Znojmě

Znojmo /FOTOGALERIE/ – Především připomenutí hudby, kterou stvořil nedávno zesnulý britský zpěvák David Bowie, patřila úvodní část úterního Kaleidoskopu Jana Rejžka s podtitulem Hudba, kterou na Radiožurnálu neuslyšíte.

20.1.2016
Fotogalerie
6 fotografií
Hudební kritik Jan Rejžek bavil v úterý v podvečer posluchače v Městské knihovně ve Znojmě.

Hudební kritik Jan Rejžek bavil v úterý v podvečer posluchače v Městské knihovně ve Znojmě.Foto: DENÍK/Dalibor Krutiš

Známý hudební kritik a publicista přijel v podvečer do Znojma, aby v městské knihovně pohovořil o muzice a také své knize s názvem Jak tohle vůbec můžete otisknout! „Napsala mi kdysi jistá žena, která se jazykem, jehož používal Gustáv Husák a dnes také Andrej Babiš, ohradila k mé kritice písně. Interpretovala ji Hana Zagorová a jmenovala se Usnul nám, spí," řekl Rejžek a citoval z dopisu. „Pane Rejžek, máte vy vůbec rád děti? Podle všeho ne, protože taký človek neprskne takové výlevy jako vy na uspávanku Usnul nám, spí. Je to písnička náhodou moc krásná a Hanka Zagorová, ktorá i když děti nemá, umí to prednésť, jako by měla dětí pět. Vy byste sa hodil k lopatě, vy debile," rozesmál desítky posluchačů čtením ze své knihy Rejžek.

Autor: Dalibor Krutiš

20.1.2016 VSTUP DO DISKUSE

Uherčický zámek. Ilustrační foto.

Za pomoc Uherčicím a dalším památkám dostali Britové Paprsek světla

Břeclavští chtějí kamery, které jsou schopné rozpoznat registrační značky aut.

Kamerový systém rozpoznává značky aut. Do budoucna s ním počítá i Znojmo

Znojemský městský pivovar uvařil v prvním roce dva tisíce hektolitrů piva

Znojmo – Znojemský městský pivovar uvařil v prvním roce své existence 2143 hektolitrů piva. Letos chce produkci zdvojnásobit, sdělil v úterý podnik. Nová firma slavnostně otevřela svůj pivovar v areálu někdejšího Hostanu v listopadu 2015. Loňský rok pro ni byl první, kdy podnik vařil celoročně. „Šedesát procent našeho výstavu tvořila jedenáctka, 21 procent dvanáctka a zbytek speciály. Potvrzuje se, že nejoblíbenějším produktem je pivo plzeňského typu, které se na objemu naší produkce podílelo 82 procenty," uvedl ředitel pivovaru Miroslav Harašta.

Šamanka z dob lovců mamutů dostane tvář. Vědci vytvoří bustu s lidskými vlasy

Brno – Brněnští vědci pracují na jedinečném projektu. Vytváří bustu tisíce let staré šamanky na základě kostry z Dolních Věstonic.

Mrazy a sněžení pokračují. Hrozí i sněhové jazyky

Jižní Morava – Zatímco před pěti lety Brňané museli přivolávat sněžení a pravé lednové počasí s bílou nadílkou a mrazy rituálním tancem kolem orloje na brněnském náměstí Svobody, letos se zima ukázala Jihomoravanům v plné kráse. „Zatím se dá zhodnotit, že letošní lednové počasí na jižní Moravě je chladnější než v dlouhodobém průměru," uvedla klimatoložka brněnské pobočky Českého hydrometeorologického ústavu Gražyna Knozová. Ve středu a ve čtvrtek meteorologové varují před sněhovými jazyky.