Hudební kritik Jan Rejžek bavil posluchače ve Znojmě

Znojmo /FOTOGALERIE/ – Především připomenutí hudby, kterou stvořil nedávno zesnulý britský zpěvák David Bowie, patřila úvodní část úterního Kaleidoskopu Jana Rejžka s podtitulem Hudba, kterou na Radiožurnálu neuslyšíte.

20.1.2016

Hudební kritik Jan Rejžek bavil v úterý v podvečer posluchače v Městské knihovně ve Znojmě.Foto: DENÍK/Dalibor Krutiš

Známý hudební kritik a publicista přijel v podvečer do Znojma, aby v městské knihovně pohovořil o muzice a také své knize s názvem Jak tohle vůbec můžete otisknout! „Napsala mi kdysi jistá žena, která se jazykem, jehož používal Gustáv Husák a dnes také Andrej Babiš, ohradila k mé kritice písně. Interpretovala ji Hana Zagorová a jmenovala se Usnul nám, spí," řekl Rejžek a citoval z dopisu. „Pane Rejžek, máte vy vůbec rád děti? Podle všeho ne, protože taký človek neprskne takové výlevy jako vy na uspávanku Usnul nám, spí. Je to písnička náhodou moc krásná a Hanka Zagorová, ktorá i když děti nemá, umí to prednésť, jako by měla dětí pět. Vy byste sa hodil k lopatě, vy debile," rozesmál desítky posluchačů čtením ze své knihy Rejžek.

Autor: Dalibor Krutiš

20.1.2016 VSTUP DO DISKUSE

Odstřelená katedrála a další zločiny rudého ateismu

Měl to být nejviditelnější triumf komunistického ateismu nad náboženstvím. Přesně před 85 lety – 2. prosince 1931 – zbořil Stalinův sovětský režim pravoslavnou katedrálu Krista Spasitele v Moskvě.

Chtěl skočit z mostu, policisté ho zachránili

Znojmo - V pondělí před polednem zavolal kdosi na policii s oznámením, že na znojemském železničním mostě přes Dyji stojí muž a má zřejmě v úmyslu skočit. Na místo ihned vyjeli záchranáři. „Vzhledem k tomu, že jeho úmysl skončit se životem byl naprosto zřejmý, byla nutná maximální opatrnost. Ve snaze tragédii včas předejít se komunikace s ním ujali policisté, kteří na místo přijeli první," přiblížila mluvčí znojemské policie Lenka Drahokoupilová.

Okradli řidiče při skládání zboží

Znojmo - Dvaačtyřicetiletý muž ze Žďárska přivezl zboží do restaurace v Pražské ulici ve Znojmě. Nákladní auta Iveco zaparkoval v blízkosti restaurace a začal se věnovat předání objednávky. „V kabině vozu nechal dva batohy a právě těch se zatím neznámý pachatel v nestřeženém okamžiku zmocnil. Řidič měl uvnitř peněženku, platební kartu, různé osobní doklady, hygienické potřeby a univerzální nabíječku do auta i nabíječku na telefon," informovala mluvčí znojemské policie Lenka Drahokoupilová. Majiteli tak vznikla škoda téměř pět tisíc korun.