VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vína v bedýnkách bodují ve velkých městech. Jsou kvalitní, míní odběratelé

Jižní Morava – Každý měsíc nová sada, navíc poznávání moravských vín v pohodlí svého bytu či domku, případně při zahradním grilování. Netradiční bedýnkový marketing za pět let zapustil pevné kořeny také u milovníků jihomoravského vína.

12.9.2017
SDÍLEJ:

Lidé na Hodonínsku mají poměrně velký zájem o bedýnky s vínem.Foto: Vinarte

Jedním z těch, kdo novinku vyzkoušeli, je osmašedesátiletý Zdeněk Horák z Kyjova. Vína v bedýnkách odebírá už pět let. „Tento typ marketingu se mi líbí hlavně proto, že vína jsou už předhodnocená zkušenými sommeliéry. Jsou vždy kvalitní, od různých dodavatelů, takže můžu poznávat i porovnávat. Často se v bedýnkách vyskytují má oblíbená suchá vína, což mi vyhovuje,“ řekl pravidelný odběratel boxů z města na Hodonínsku.

S myšlenkou přišla moravská společnost Vinarte před pěti lety. Netradiční marketing zabodoval nejvíc v Praze a ve velkých městech po celé České republice. „Překvapivě druhou největší skupinu členů Klubu Vinarte, kteří na tento typ marketingu slyší a tvoří pravidelné odběratele bedýnek s víny zajímavých rodinných vinařství, jsou zákazníci z jižní Moravy, respektive Hodonínska. A to i přesto, že si tady mohou dobrá vína koupit přímo od vinařů téměř na každém rohu,“ upozornila mediální zástupkyně společnosti Hana Raiskubová.

Jak dodal jednatel Vinarte Jan Winkler, vína v degustačních bedýnkách i s klubovým magazínem odebírají pravidelně téměř dva tisíce zákazníků. „Z jižní Moravy je z nich pětina,“ podotkl Winkler.

Firmě se daří rozšiřovat klientelu, i když odborníci na vinařský marketing úspěchu této strategie moc nevěřili. „Český a moravský konzument vína nerad experimentuje, podle marketingových průzkumů je spíše konzervativní. Nebude si tudíž objednávat produkt od vinaře, kterého nezná,“ myslel si před startem bedýnkového obchodu odborník na vinařský marketing Miloš Černohorský.

Jenže nová prodejní filozofie nakonec prorazila. „Jedinečný výběr vín od špičkových vinařů za degustační ceny, klubový magazín zdarma, pravidelné zásilky domů, bonusové lahve, speciální klubové nabídky a slevy, úspora času a domácí degustace. Na to zákazník rád slyší,“ uvedla sommeliérka Lenka Kovářová.

Do projektu se zapojila řada jihomoravských vinařství, mezi nimi i Skoupil z Velkých Bílovic na Břeclavsku. „Nám se tento typ marketingu velmi líbí. Vše je založené na momentu překvapení, do poslední chvíle totiž nevíte, co vám jako zákazníkovi přistane u dveří. Do rizika jde v tomto případě hlavně firma, aby neztratila klubové členy. Musí se hodně snažit, aby každá bedýnka byla pokaždé zajímavá,“ řekl Petr Skoupil.

Podobně tuto možnost prodeje vidí i v Rajhradském klášterním vinařství. „Zpočátku jsem tomu vůbec nevěřil. Jenže podařilo se jim mě přesvědčit, že i taková forma může mít úspěch a lidi bavit,“ řekl jednatel Rajhradského klášterního Jiří Ruibar.

Autor: Petr Turek

12.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Finálový galavečer České Miss 2017 v brněnské DRFG aréně.
43

Titul České Miss 2017 získala Michaela Habáňová ze Zlína

Jakub Kotáb, 51 cm, 3200 g, 17. 9. 2017, Znojmo
9

Novorozená miminka Znojemska 38. týdne 2017

Část staré nemocnice ve Znojmě je nově kulturní památkou

Znojmo – Novou kulturní památkou se může pochlubit Znojmo. Stala se jí hlavní budova v areálu staré nemocnice, kde dříve sídlila léčebna dlouhodobě nemocných. Majitelem areálu je kraj, který se nevyužívané ho majetku snaží již čtyři roky zbavit.

VÍME PRVNÍ / AKTUALIZOVÁNO

Střelba ve vlaku do Adamova: spolucestující zabil známého, trať hodiny stála

Brno – Kolaps cestujícího a zastavení vlaku. Houfy policistů, výslechy svědků. Tak vypadala jízda pátečního vlaku z Brna do Adamova, který se na cestu vydal po desáté večerní. Jeho jízda skončila v Bílovicích nad Svitavou nedaleko za Brnem. Kolabující cestující byl totiž zastřelen.

Meeting Brno: Zastupitelé objevili chyby u Německého domu i výstavy aut

Brno - Kontrolní výbor brněnského zastupitelstva objevil nejasnosti v pořádání letních akcí brněnského turistického centra. Problém je s maketou Německého domu i prodejní výstavou automobilů.

Mám ráda suché víno, ale burčák také ochutnám, prozrazuje Ewa Farna

Znojmo /ROZHOVOR/ – Po devíti letech návrat na Masarykovo náměstí. Znojemské historické vinobraní přivítalo v rámci svého sobotního kulturního programu také polskou zpěvačku s českým občanstvím, čerstvě vdanou Ewu Farnou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení