VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bouzek: Začínal jsem na koleně s vyvoláváním fotek

Znojmo /PODNIKÁNÍ NA ZNOJEMSKU, ROZHOVOR/ - Dvaačtyřicetiletého rodáka ze Znojma Pavla Bouzka mohou lidé často vidět s fotoaparátem v ruce. Anebo za ním mohou zajít do jeho prodejny hudebních nosičů, filmů a potřeb pro fotografy, která se zcela záměrně jmenuje tak, aby evokovala název předchozí společnosti.

15.8.2010
SDÍLEJ:

FOTOGRAF I OBCHODNÍK. Pavel Bouzek před známou prodejnou hudebních nosičů. Foto: DENÍK/Dalibor Krutiš

Další díly seriálu Podnikání na Znojemsku naleznete ZDE

Někteří lidé si možná ani doposud nevšimli, že nevstupují do bývalého Supraphonu, prodejny dnes již neexistujícího státního podniku, ve které před rokem 1989 lidé nakupovali černé gramofonové desky, takzvaný vinyl. Mladý podnikatel chtěl přirozenou cestou na prodej hudebních nosičů navázat, což se mu, jak potvrzují nejen místní lidé, podařilo. Dnes je na trhu prodejen CD a DVD nosičů se svým malým kamenným obchodem spíše výjimkou a určitou raritou.


Jak jste se k tomuto typu podnikání dostal?
Původně jsem chtěl být kameramanem. Asi třikrát jsem se snažil dostat na FAMU. To se mi nepodařilo, takže jsem se začal věnovat fotografii. Před revolucí jsem pracoval v Agrodatu, kam jsem se vrátil i po vojně. V podstatě od roku 1989 jsem začal podnikat. Původně jsem pouze fotil, postupem času se na tuto práci nabalovaly další obchodní činnosti, tedy především prodej hudby.

Když jste začínal se zpracováním fotografií, měl jste ve Znojmě konkurenci?
Zpočátku jsem se věnoval zpracování amatérské fotografie pro své zákazníky. Původně to byly pouze černobílé fotografie, které jsem vyvolával z klasických kinofilmů. Dělal jsem to v podstatě na koleně, pěkně doma v koupelně. Začal jsem tak pomalu konkurovat zavedeným službám ve městě. Snažil jsem se konkurovat cenou, rychlostí a kvalitou. Pak se k tomu přidaly barevné fotky. Byl jsem jedním z prvních soukromníků ve Znojmě, který tyto služby nabízel. To jsem ještě pracoval v Agrodatu. Jenže jsem dělal často do noci, což nešlo zvládnout, takže jsem se zpracování fotografií začal věnovat naplno. Zařídil jsem si provozovnu na Havlíčkově ulici kousek pod kinem.

Chodili za vámi lidé i tam?
Lidi na to nebyli zvyklí, je to mimo centrum. Musel jsem jít do reklamy, chodili ke mně stálí zákazníci a postupně přicházeli noví.

Podnikáte sám nebo vám někdo pomáhá?
Kdysi jsem měl společníka, ale nedopadlo to dobře. Asi od roku 1993 podnikám se svojí nynější životní partnerkou Radkou Antonínovou. Společně provozujeme tento obchod a navíc máme fotoateliér a fotíme i točíme svatby, děláme různé zakázky pro firmy.

Musel jste si zpočátku vzít úvěr?
Ne. Začínal jsem v podstatě od nuly, i když ještě před začátkem jsem měl vlastní techniku na zpracování fotografií. Všechny peníze, které jsem začal vydělávat, jsem však musel vkládat zpět do firmy. Tedy do techniky, do literatury, do školení.

Kdy se dařilo nejlépe?
V podstatě do roku 1997 šly zisky postupně nahoru a pak nastala stagnace.

Jak dlouho jste v prodejně na Horním náměstí?
Tady jsme od roku devětadevadesát. Mám rád tradice a myslím, že se nám právě tím, že jsme v místě, kde se hudba prodávala desítky let, podařilo navázat na tuto tradici. Občas se tu objeví lidé, kteří jsou překvapeni, že tady hudbu ještě prodáváme.

Co vás při prodeji CD a DVD nosičů nejvíc ničí?
Samozřejmě možnost nelegálního stahování hudby a filmů z internetu, ale také třeba prodej filmů jako příbalové DVD u různých magazínů. Tento způsob prodeje degradoval filmy na úroveň prodeje rohlíků.

Přesto, dnes jsou ceny CD zcela jinde, než před deseti, patnácti lety…
To je pravda. Před rokem 1997 stála zahraniční novinka na CD třeba šest stovek. Vydavatelským firmám trvalo hodně dlouho, než změnily obchodní politiku. Dnes třeba nový Ozzy Osbourne stojí dvě stě padesát korun, což mnohé zákazníky hodně překvapuje.

Jak tedy vidíte budoucnost prodeje hudby na CD případně filmů na DVD nosičích?
To je hodně těžká otázka. Já už tenhle prodej dělám jen jako hobby. Žijeme jen díky stálé klientele, kdy si lidé objednávají především speciální edice. Co pro nás bylo posledním hřebíkem do pomyslné rakve, byly už zmiňované příbaly cédéček k různým novinám . Takže se může stát, že hudbu či filmy přestaneme prodávat zcela.

Vážení čtenáři, seriál Podnikání na Znojemsku najdete také v tištěné podobě každou sobotu ve Znojemském deníku Rovnost.

Autor: Dalibor Krutiš

15.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Libor Šulák.

Jsme ohromení, chválí obránce Šuláka v Detroitu

Ilustrační foto.

Ženy na kandidátkách do voleb? Na jižní Moravě stále vzácnost

Ptačí chřipka: lidé dostávají peníze za utracené slepice

Jižní Morava – Ke stokoruně od státu dostanou darem od kraje sedmdesát korun za každou slepici utracenou kvůli ptačí chřipce chovatelé na Krumlovsku a Ivančicku. Radnice právě začínají příspěvky vyplácet.

Rock Heart rozduní Krumlov. Festival s neckyádou oživí nábřeží Svitavy

Jižní Morava /TIPY NA VÍKEND/ – Živá Svitava. Tak zní téma třetího ročníku festivalu Překročme řeku na nábřeží Svitavy. V sobotu od desíti hodin dopoledne mohou nejen Brňané zavítat na čtrnáct míst podél řeky, kde se mohou zapojit do různorodých programů.

Znojmo se pokusí o první výhru. Růska štvala rýže

Znojmo – Matný výkon svých spoluhráčů sledoval minulý víkend v dusnu až z dalekého Japonska, ale nyní už je opět připravený jim pomáhat. Znojemský útočník Antonín Růsek se v týdnu opět připojil k týmu a vyhlíží čtvrté kolo Fotbalové národní ligy. V něm se v pátek na domácím hřišti Jihomoravané pokusí od půl osmé večer o první vítězství v sezoně proti Frýdku-Místku.

Senior taxi míří do Hodonína. Od začátku září

Jižní Morava - Od prvního září si hodonínští důchodci vyřídí své záležitosti ve městě pohodlněji. Vedení radnice zavede službu Senior taxi, která spočívá v dopravě obyvatel města starších pětašedesáti let nebo držitelů průkazu ZTP na předem určená místa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení