Budím se šokem. I když jsem s tím počítal, a den před nástupem na celodenní směnu šel spát ještě před desátou hodinou večerní, když bleskově vypínám budík, vyjeveně zírám na displej. Tři hodiny ráno! Bože! V mátohách provádím ranní, tedy noční hygienu, a co chvíli pokukuji po hodinách. Nesmím zmeškat dohodnutý čas odchodu z domu. S vlakvedoucím Vladimírem Johnem jsem domluven, že s ním projdu i noční Znojmo až na nádraží. Tak, jak to železničář dělá už desítky let.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditVlakvedoucí odpovídá za vlak, lidi i zboží v něm. Vlak je jeho kancelář
Znojmo /NA DEN S…/– Je stále na cestě. Srdce mu tluče v rytmu kolejí. Zná všechny železniční stanice na své trase a v hlavě má téměř všechny časy příjezdů a odjezdů z nich. Na minutu. Na denní směnu vstává v době, kdy mají ostatní lidé hlubokou noc. Má rád lidi a pro ně ve vlaku slouží. Má vždy dobrou náladu a občas mu ji zkazí černý pasažér či příliš hlučný opilý cestující. Ale i toho musí zvládnout. Sám. Řeč je o profesi vlakvedoucího. Tu si v dalším díle seriálu Na den (s) ve vlaku na trati Znojmo – Hrušovany nad Jevišovkou – Břeclav vyzkoušel redaktor Znojemského deníku Rovnost.
Kliknutím zvětšíte
Vlakvedoucí má v hlavě přesné časy příjezdů a odjezdů ze všech stanic na trase. Ve vlaku zná každý koutek.
|
Foto: DENÍK/Dalibor Krutiš