VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Znojemská firma PPO balí díly i pro formuli 1

Znojmo /PODNIKÁNÍ NA ZNOJEMSKU/ - Společnost Plastové přepravní obaly se za šestnáct let rozvinula z malé rodinné firmy v jednoho z lídrů trhu s plastovými obaly.

27.2.2011 1
SDÍLEJ:

NOVÁ FABRIKA. Výrobní podnik znojemské společnosti PPO vyrostl takzvaně „na zelené louce“ mezi městem a Dobšicemi.Foto: Archiv

Další díly seriálu Podnikání na Znojemsku naleznete

ZDE

Obaly pro automobilové díly na modely aut, která nejsou dosud na trhu, vyrábí ve Znojmě firma PPO GROUP CZ. Výrobní tajemství si přitom bedlivě střeží.

„Po škole jsem pracoval asi rok v zahraničním obchodě. V roce 1994 jsem založil firmu Plastové Přepravní Obaly spolu se svou ženou Marcelou a tchýní Marcelou Vaníčkovou. Začínali jsme tedy ve třech. Prvním vkladem do společnosti byl výnos z prodeje videopřehrávače a půjčka dvacet tisíc,“ vzpomíná na začátky podnikání ředitel a jednatel firmy Josef Knob.

Cílem nově založené firmy bylo vyvíjet přepravní obaly, které by reagovaly na nové požadavky trhu. „Chtěli jsme také nahradit zastaralá logistická řešení. V polovině devadesátých let zažívala naše země obrovský rozmach obchodních řetězců. Ty přicházely s Euro systémy a potřebovaly nové, vyhovující obaly. Stávající a používané obaly nevyhovovaly,“ objasňuje důvody podnikatelského záměru Knob.

První velké úspěchy sklidila firma za obměnu přepravních obalů v masném, drůbežářském a pekárenském průmyslu. „V drůbežářském průmyslu jsme obsadili osmdesát procent trhu. Vyráběli jsme plastové palety, velkoobjemové boxy a především přepravky typu E. Naše firma se postarala o celkovou obměnu přepravek v síti závodů Pekáren Delta. Naši konstruktéři přišli s nadčasovým řešením přepravek zvaných U-turn, které se pootočením zasouvaly do sebe,“ vysvětluje jednatelka společnosti Marcela Knobová.

Firma se drží zásady, že hlavním a základním pilířem je vlastní vývoj produktů. Ten musí být založený na důkladné analýze trhu a silné orientaci na zákazníka. „U nás platí pravidlo: pokud plánuješ prodat kamion výrobků, musíš získat tři kamiony informací. Stěžejním programem společnosti jsou obaly pro ochranu výrobků a vývoj atypických obalů podle požadavků jednotlivých zákazníků,“ říká Knob.

Vyráběný sortiment je velmi široký. Firma dělá vozíčky, plastové přepravky, palety a boxy. Ty dále vybavuje vnitřními fixacemi z netkaných textilií, kartonplastů nebo pěny. Ročně dodá na trh okolo tři čtvrtě milionu kusů výrobků. „Naše společnost nabízí své produkty pro potravinářství, automobilový průmysl a distribuci.

Mezi naše významné zákazníky patří Agrofert, Nestlé, Danone, Tesco, Globus, Rossmann, DHL a výrobní závody Siemens, Škoda, Audi, Toyota, Kia, Hyundai a mnoho dalších. Podíl exportu na našem obratu je přibližně šedesát procent,“ přibližuje okruh zákazníků jednatelka.

Společnost pravidelně reprezentuje Českou republiku na mezinárodních veletrzích. Již po osmé získala titul Obal roku a jednou získala ocenění za inovace v logistice LOG-IN 2005. „Největším úspěchem bylo ocenění v soutěži World Packaging v roce 2008 za projekt Eco Fold Box. Byl to pro nás takový malý titul mistrů světa v oblasti vývoje obalů. Mezi úspěchy řadím i první využití takzvané inteligentní palety ve střední Evropě pro společnost Siemens,“ vyjmenovává Knob.

Účast firmy na domácím veletrhu byla prestižní záležitostí před deseti nebo dvanácti lety. Důležité byly veletrhy strojírenské a potravinářské. „Trh se tehdy rozvíjel a my jsme prezentací firmy na veletrhu získávali nové zákazníky, nyní chápeme veletrh jako setkání se zákazníky. Je to spíše podpůrný prostředek, než nástroj k aktivnímu vyhledávání odběratelů,“ vysvětluje Knobová.

Společnost PPO GROUP je na trhu vnímána jako specialista na balení senzitivních výrobků. Jsou to výrobky náchylné na znehodnocení viditelných povrchů, změnu tvaru nebo otřes. „V našem závodě se vyvíjí a vyrábí obaly pro balení interiérových dílů oblíbeného vozu Jamese Bonda nebo pro nový sportovní vůz nejmenované stáje F1,“ přiblížil ředitel.

Společnost PPO GROUP působí na celoevropském trhu. „Samozřejmě, konkurence je silná, ale jen pro určitý segment naší výroby. Konkurentů se stejnou technologií a portfoliem výrobků založeném na vlastním vývoji je podstatně méně,“ říká Knob.

Firma v nejbližší době rozšíří výrobu ve znojemském závodě. Výrazným úkolem je budování nového vývojového centra ve slovenské pobočce. „Rozšiřujeme novou pobočku na Slovensku, konkrétně ve Stupavě. Je to patnáct kilometrů od Bratislavy. Pro slovenské zákazníky je snazší jednat se zástupci firmy přímo na Slovensku. Hlavní zákazníci této pobočky se rekrutují z automobilového průmyslu,“ vysvětluje jednatelka společnosti.

Zdravá konkurence je důležitá pro zdravý vývoj firmy. „Naší společnosti se podařilo v období krize svoje postavení ještě posílit. To, v čem jsme výjimeční, musíme dělat vždy na sto procent. Nejde dělat deset různých věcí na deset procent. Pak je firma zranitelnější,“ vysvětluje příčiny úspěchu společnosti Knob.

Autor:

27.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Zvýšené nebezpečí vzniku požárů končí. Hejtman výstrahu odvolal

Ilustrační foto

Novou školku chystají v Šanově. Nevyhovující budovu dělníci zbourají

Vstup do EBEL byl správný krok, říká po šesti letech manažer Orlů Veselý

Znojmo /ROZHOVOR/ - Vstoupí už do sedmé sezony EBEL. Hokejisté znojemských Orlů se v této mezinárodní soutěži zabydleli, pravidelně hrají play-off a zviditelňují se i z marketingového hlediska. „Troufám si tvrdit, že pokud se nám podaří přilákat ještě jednoho či dva větší partnery, jsme schopní se s touto dodatečnou podporou pravidelně umisťovat v první čtyřce soutěže,“ věří dvaatřicetiletý Petr Veselý, jenž je manažer Orlů od jejich vstupu do EBEL.

Smrt na přejezdu: policie dál vyšetřuje. Zraněná dívka je stabilizovaná

Znojemsko /ANKETA/ - Čtyři mrtví, šest zraněných, z toho čtyři děti. Jak už Deník Rovnost informoval, dvě tragické víkendové nehody se staly nedaleko Znojma v rozmezí osmačtyřiceti hodin.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Střelecký půst trval 55 zápasů. Pár kluků už mi to dávalo sežrat, říká Svozil

Znojmo /ROZHOVOR/ – Konečně se dočkal. V dresu druholigového Znojma čekal na gól dlouhých 55 zápasů, ale trefil se v pravou chvíli. Fotbalový obránce Jaroslav Svozil rozhodl pět minut před koncem duel s Frýdkem-Místkem, když hlavičkou nedal brankáři šanci. Jeho trefa znamenala vítězství 2:1 a Znojmo navíc ukořistilo první výhru v letošní sezoně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení