VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Znojemsko připravuje svou regionální značku

Znojemsko /PODNIKÁNÍ NA ZNOJEMSKU/ - Po bok regionálních značek, jako jsou Polabí, Moravský kras, Vysočina či Haná, by se už v létě mohlo postavit i Znojemsko. Místní organizace na tom začaly pracovat.

25.2.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Novou známku zaručující původ a kvalitu výrobků ze Znojemska chystá Místní akční skupina Živé pomezí Krumlovsko Jevišovicko spolu s MAS Znojemské vinařství a Jihomoravským muzeem. Obdoba již existujících patnácti tuzemských regionálních značek by měla být na světě už letos v létě. Úvodní seminář k jejímu zavedení se koná v úterý osmadvacátého února od dvou hodin odpoledne v Domě umění na znojemském náměstí T. G. Masaryka.

„Posláním regionální značky je podporovat místní výrobce a výrobky, které prostřednictvím značky dokládají originální původ z dané oblasti. Často se jedná o výrobky, které jsou výjimečné svou vazbou na region, na jeho charakter, tradice, kulturu či historii a které svojí jedinečností mají velký potenciál v cestovním ruchu,“ uvedla hlavní organizátorka nové aktivity na Znojemsku Jitka Schneiderová z Místní akční skupiny Živé pomezí Krumlovsko Jevišovicko.

„Regionální značky pro místní produkty se zavádějí jako jedna z možností podpory místní ekonomiky. Problémů, se kterými se místní výrobci potýkají při odbytu svých výrobků, může být hned několik. Obvykle se jedná o živnostníky a malé firmy, kterým nedostatek finančních prostředků nedovoluje dostatečně propagovat svou produkci a čelit levným výrobkům nadnárodních firem. V současné době se ale ukazuje, že zájem o lokální produkty a kvalitu výrobků stoupá,“ řekla Schneiderová.

V Česku již dnes existuje patnáct regionálních značek zastřešených pod Asociací regionálních značek. Jedná se například o značky Šumava, Moravská brána, Haná, v Jihomoravském kraji je úspěšně zavedena zatím jediná značka Moravský kras.

Asociace jako národní koordinátor značky uděluje, zastupuje a propaguje značky navenek, zajišťuje jejich dobré jméno a kvalitu, usiluje o vzájemnou výměnu zkušeností koordinátorů, obstarává společnou propagaci na národní a mezinárodní úrovni.

„Na úterním semináři bychom jednak rádi vysvětlili principy fungování regionálních značek, popsali zkušenosti s jejich využíváním, ale rovněž bychom se již chtěli začít domlouvat na vytvoření certifikační komise, která by měla dát dohromady hodnoticí kritéria a pak i samotné hodnocení producentů a jejich výrobků. K prvnímu hodnocení by pak mohlo dojít v létě. První výrobky s regionální značkou „Znojemsko originální produkt“ by se na trhu mohly objevit na podzim,“ dodala Schneiderová.

O výhodnosti používání regionální značky je přesvědčena i Veronika Schvomová z MAS Znojemské vinařství. „Podporujeme všechny projekty, které mají pozitivní dopad na konkurenceschopnost podnikatelů na Znojemsku. Jde jak o vinaře, tak drobné zemědělce, ale i řemeslníky, drobné firmy či obce. Ostatně zájem o regionální značku jsme už sami zaznamenali,“ doplnila Schvomová.

Autor: Daniel Smola

25.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Monika Baldriánová z Hodonína žila ve Španělsku poblíž místa, kde útočili teroristé.
21

Teror v Barceloně: Lidé se bojí zajít si i pro jídlo, říká Hodoňanka

Jsme ohromení, chválí obránce Šuláka v Detroitu

Brno – Zatímco jeho bývalí spoluhráči ze Znojma už se prohánějí po ledě v přípravných zápasech, Libor Šulák zatím jen individuálně trénuje. Proto ho potěšila pozvánka do hokejového národního týmu na dvojutkání se Slovenskem příští středu v Třinci a o den později v Žilině.

Ženy na kandidátkách do voleb? Na jižní Moravě stále vzácnost

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Šestadvacet politických stran a hnutí chce na podzim kandidovat v Jihomoravském kraji ve volbách do poslanecké sněmovny. Brněnský deník Rovnost zanalyzoval kandidátky desítky stran, které mají podle posledních průzkumů šanci získat alespoň tři procenta hlasů.

Ptačí chřipka: lidé dostávají peníze za utracené slepice

Jižní Morava – Ke stokoruně od státu dostanou darem od kraje sedmdesát korun za každou slepici utracenou kvůli ptačí chřipce chovatelé na Krumlovsku a Ivančicku. Radnice právě začínají příspěvky vyplácet.

Rock Heart rozduní Krumlov. Festival s neckyádou oživí nábřeží Svitavy

Jižní Morava /TIPY NA VÍKEND/ – Živá Svitava. Tak zní téma třetího ročníku festivalu Překročme řeku na nábřeží Svitavy. V sobotu od desíti hodin dopoledne mohou nejen Brňané zavítat na čtrnáct míst podél řeky, kde se mohou zapojit do různorodých programů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení