VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kolony na dálnici D1: řidičům pomůžou i speciální plovoucí vozy

Jižní Morava – Na začátku března silničáři znovu začali s opravami dálnice D1, kterou denně projede přibližně sto tisíc aut. Komplikace se řidičům nevyhnou, v některých úsecích mnohdy vznikají i několikahodinové kolony. Kromě časové rezervy a větší opatrnosti v opravovaných částech by si měli řidiči i víc všímat speciálních opatření a značek, které Ředitelství silnic a dálnic České republiky k problematickým úsekům průběžně umisťuje.

9.3.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Jednou z novinek jsou třeba i takzvané plovoucí vozy. „Jde o dodávky, trochu vyšší než jsou osobní auta, které mají na střeše LED diodové tabule. Na nich se řidiči dozví informace o kolonách, třeba za jak dlouho k nim dojedou," vysvětlil mluvčí ředitelství Jan Rýdl. Dodal, že na dálnici je chtějí vyslat co nejdřív.

Bát se podle dopravců nemusí cestující, kteří si pro cestu do Prahy vyberou autobus. „Na řízení provozu na D1 máme vyčleněný speciální dispečerský aparát, který se snaží zařídit, aby naše autobusy neměly žádné nebo jen minimální zpoždění,“ vysvětlil mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.

Přečtěte si také => Zastaralá svítidla v Brně nahradí moderní a úsporné LED osvětlení

Dodal, že firma na trase Brno-Praha a zpět ročně přepraví zhruba milion cestujících a k jejich úbytku nedošlo ani po začátku rekonstrukce dálnice. Důvodem jsou třeba i finanční kompenzace, když autobus dojede později. „Přestože se nejedná o zpoždění z naší viny, cestujícím okamžitě vracíme zpět čtvrtinu nebo i celé jízdné,“ uvedl Ondrůj.

Doplnil, že doufá, že se silničářům podaří co nejvíce omezit situace, kdy řidičům zůstává k průjezdu jen jeden pruh dálnice. To Rýdl potvrdil. „S výjimkou několika dnů, kdy se bude přecházet z jedné etapy oprav do druhé, se vždycky bude po dálnici jezdit v režimu, kdy z obou směrů budou průjezdné dva pruhy,“ uklidnil.

Přečtěte si také => Krytá tržnice na Zelňáku otevře v květnu. Zákazníci nakoupí více druhů potravin

Silničářům věří a speciální opatření neplánuje ani dopravce Eurolines, jehož linky projedou dálnicí zhruba devětkrát denně. „Po zkušenostech z předchozích let jsme zjistili, že objízdné trasy bývají často komplikovanější. Provoz tedy denně monitorujeme, každý autobus má GPS a s řidiči kromě dispečinku komunikují i naše kanceláře v Brně a v Praze,“ konstatovala marketingová ředitelka firmy Pavla Lauermannová.

Dodala, že pracují i s časovou rezervou. „Řešíme jí běžné komplikace a v případě stále se opakujících oprav na D1 se i rekonstrukce pomalu běžnou komplikací stávají,“ vysvětlila Lauermannová.

Autor: Monika Krylová

9.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jakub Kotáb, 51 cm, 3200 g, 17. 9. 2017, Znojmo
9

Novorozená miminka Znojemska 38. týdne 2017

Smrt na kolejích. Ilustrační snímek
VÍME PRVNÍ / AKTUALIZOVÁNO
4

Střelba ve vlaku do Adamova: spolucestující zabil známého, trať hodiny stála

Meeting Brno: Zastupitelé objevili chyby u Německého domu i výstavy aut

Brno - Kontrolní výbor brněnského zastupitelstva objevil nejasnosti v pořádání letních akcí brněnského turistického centra. Problém je s maketou Německého domu i prodejní výstavou automobilů.

Mám ráda suché víno, ale burčák také ochutnám, prozrazuje Ewa Farna

Znojmo /ROZHOVOR/ – Po devíti letech návrat na Masarykovo náměstí. Znojemské historické vinobraní přivítalo v rámci svého sobotního kulturního programu také polskou zpěvačku s českým občanstvím, čerstvě vdanou Ewu Farnou.

Průvan v čekárnách a špatné parkování před vlakovými nádražími ukončí opravy

Jižní Morava /ANKETA/ – Špatné parkování a chátrající budovy z let dávno minulých. Mnohá jihomoravská vlaková nádraží stále nenabízí cestujícím odpovídající pohodlí. Železničáři to nyní chtějí změnit. Na nutné opravy vyčlenili desítky milionů. Lidé si však na lepší zázemí počkají. Některá nádraží totiž začnou opravovat až za pět let.

Opravy nádraží za desítky milionů? Region chce lepší vlaky

Znojemsko – Plánované opravy nádražní budovy ve Znojmě za bezmála devadesát milionů korun otevřely diskuzi o potřebné modernizaci tratí i vlakových souprav v regionu. Nádražní budovy svítící novotou získají také Hrušovany nad Jevišovkou. Správci železnic hodlají začít s opravami za více než sto milionů korun do dvou nebo tří let. Odborníci chválí zvýšení kultury cestování. Znojemsko ale stále čeká na rychlejší tratě a moderní vozy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení