VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kritizovaný klip Jihomoravského kraje zaujal v USA. Připomíná tamní reklamy

Jižní Morava /VIDEO/ – Tančící a zpívající lidé v novém propagačním spotu Jihomoravského kraje pobouřili řadu odborníků i obyvatel jižní Moravy. Podle informací Deníku Rovnost ale kritizovaný klip naopak sklízí úspěch ve Spojených státech amerických. Na stanici Czech-American TV ho už vidělo dva a půl milionu lidí a spoustu z nich zaujal.

11.6.2015
SDÍLEJ:

Záběr z videoklipu Jihomoravského kraje. Ilustrační foto.Foto: Repro: Youtube.com

Majitel stanice John Honner se domnívá, že autoři odvedli dobrou práci. „Spot je vtipný a moderní. Mnoho našich diváků zaujal a vzbudil u nich pozitivní ohlasy," uvedl.

Podle něj jsou některá propagační videa amerických měst podobná právě reklamě, kterou nechal Jihomoravský kraj natočit. „Téměř stejně třeba loni vypadala úspěšná upoutávka na Atlantic City," informoval majitel televize.

S tím souhlasí i Američan Neil Edward Johnson. „Spot mi připomíná klasické americké reklamy. Je hodně zaměřený na rodinu, a to se mi líbí," zhodnotil Johnson.

V klipu, za který kraj sklidil kritiku, se objevuje řada dominant kraje, třeba brněnská vila Tugendhat nebo zámek v Lednici na Břeclavsku. „Lidé v okolí památek tančí, spot tak připomíná klip k písni Happy od zpěváka Pharrella Williamse, který doslova obletěl celý svět. Problém je spíš ve zpracování. Herci jsou toporní. Je poznat, že jde o amatéry," zhodnotil marketingový odborník ze společnosti Court of Moravia Petr Pouchlý.

Právě na to si lidé především na sociální síti Facebook stěžují. „Na tom klipu je ale špatně úplně všechno. Herci jsou křečovití, hudba je divná a video postrádá pointu," napsal například Radim Chvála.

O tom, že Američané naopak spot berou kladně, svědčí i názor Emy Armstrongové. „Je zábavný a podle mě vypadá profesionálně," podotkla.

Podle Pouchlého může být video pro americkou kulturu dobré. „Češi, kteří jižní Moravu dobře znají, ale mají pocit, že spot kraj karikuje. Zahraniční turisté v něm naopak vidí všechny důležité památky, které se vyplatí navštívit, nebo třeba tradiční moravské vinné sklípky," poukázal Pouchlý.Záběr z videoklipu Jihomoravského kraje. Ilustrační foto.

S tím, že video má nalákat především zahraniční turisty, ale vedení Jihomoravského kraje příliš nesouhlasí. „Cílíme na všechny. Pokud klip přivábí turisty ze Spojených států, je to samozřejmě bonus navíc," vzkázal radní pro turismus Václav Božek.

Jedna z autorek propagačního spotu, Anna Krutová, tvrdí, že měl zaujmout především lidi z ostatních krajů. „Kampaň byla primárně zacílená na diváky v českých kinech. Koncept určoval zadavatel, tedy Jihomoravský kraj," přiznala Krutová.

O úspěchu videa v zahraničí už slyšela. „Dozvěděli jsme se to před několika dny a samozřejmě nás to těší. Podle našich informací měl kraj s propagačním videem úspěch také na veletrhu v Londýně," doplnila autorka.

Autor: Lenka Šklubalová, David Zouhar

Líbí se vám propagační video Jihomoravského kraje?

ANO

32 %

NE

68 %

Hlasovalo: 416

Anketa byla ukončena

11.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z Brna do Prahy nově jezdí více spojů. Dopravce FlixBus přidal nové autobusy (do zelena). Chce porazit dominantní RegioJet (žluté).
6

Začíná souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy

Hokejisté Přerova (ve žlutém) v přípravě proti Orlům Znojmo.

Orli si na Zubrech smlsli. Přerov dostal od Jihomoravanů „bůra"

Architekti chtějí zaujmout vinaře. V krojích

Jižní Morava - U stolu za počítačem projektují stavbu nebo si venku prohlíží terén. V takových situacích se při práci ocitá snad každý architekt. Jinak tomu není ani u Jakuba Rolečka a Jiřího Vojtěška, kteří si před čtyřmi lety založili v Brně vlastní ateliér. Jen s tím rozdílem, že na sobě přitom mají zdobenou košili kordulu, vyšívané nohavice a vysoké boty. Oblečení v moravských krojích chtějí oslovit vinaře.

Více nehod motorkářů v kraji: letos již čtyři mrtví, přibylo i zraněných

Jižní Morava – Horké léto a vášeň pro rychlost plní jihomoravské silnice motorkáři a policejní statistiky novými záznamy o dopravních nehodách. Poslední s tragickými následky vyšetřovali policisté devátého srpna u Čejkovic na Hodonínsku.

Výměny žížal? Nadšenci se navzájem hledají na mapě

Jižní Morava - Kromě třídění odpadu začali lidé v domácnostech používat žížalí kompostéry. Vznikla i mapa, díky které se mohou navzájem kontaktovat. Zapojili se nadšenci na Znojemsku a Hodonínsku.

Reakcí na bodnutí přibývá. Hmyz útočí i na lékaře

Brno /ANKETA/ - Nejprve pobodali sršni mladého muže, poté zaútočili na dvě posádky záchranářů a kolemjdoucí. Scéna jako z hororu se odehrála v neděli večer v brněnské Bystrci. Výjezdů k lidem, u nichž se projeví alergická reakce na bodnutí včelou, vosou či sršněm, je podle odborníků v létě výrazně více.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení