VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Porsche v garáži už není unikát. Jižní Morava je kraj luxusních automobilů

Brno /INFOGRAFIKA/ – Dunivý zvuk se line z pod kapoty sportovního auta, když jej řidič túruje a vyráží na silnice. Bleskové zrychlení a přepychový interiér si na jižní Moravě užívají řidiči více než třinácti set luxusních aut zvučných značek jako Maserati nebo třeba Porsche. Právě aut se znakem černého koně na zlatočerveno-černém pozadí je v Jihomoravském kraji z luxusních značek nejvíce. Téměř šest set.

19.6.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

„Auta si kupují čím dál častěji třeba i dvacátníci, kteří pracují v technologických odvětvích," upozornil marketingový ředitel prodejce luxusních vozů Advantage cars Lukáš Franěk.

Po jihomoravských silnicích se prohání také více než pět set Jaguarů. Pořizovací cena aut této značky začíná na asi milionu korun a dále stoupá v závislosti na modelu i výbavě vozu. Kromě pořizovací ceny se v peněžence majitele výrazněji projeví také pojištění vozu. „Zatímco u běžných osobních aut jde ročně o tisícové částky, v případě těchto luxusních musíte ještě jednu nebo dvě nuly přidat," řekl mluvčí pojišťovny Allianz, která auta jistí, Václav Balek.

Infografika.

Důvodem, proč investovat do auta místo několika set tisíc i několik milionů, je podle Fraňka hned několik. „Kupují si je lidé, kteří mají rádi hezké věci, je to pro ně součástí životního stylu, kvůli sociálnímu statusu nebo jsou to prostě fanoušci rychlých aut," dodal Franěk.

Ačkoli jeho zákazníci mládnou, stále mají zastoupení i starší ročníky. „Z pětadevadesáti procent u nás nakupují Češi. Naši zákazníci svá luxusní auta často vyměňují co dva roky," dodal Franěk.

Luxusní auto si mohou lidé na jižní Moravě pořídit třeba v Brně v prodejně AAA auto. „Cena záleží na konkrétním modelu, logo Porsche na kapotě si můžete dopřát i za 200 tisíc, pokud zvolíte nejstarší patnáctileté exempláře SUV Porsche Cayenne," uvedl manažer výkupu firmy Jindřich Topol.

I další luxusní značky si mohou lidé v autobazaru pořídit se slevou. „Zpravidla pětileté vozy s nájezdem několika desítek tisíc kilometrů prodáváme s cenami od jednoho do tří milionů," dodal Topol. Nové vozy mají pořizovací ceny nejčastěji od šesti milionů.

Zájemci o svezení výjimečnými vozy si mohou v některých půjčovnách zaplatit třeba zážitkovou jízdu. Nejen tu nabízí v elektromobilu Tesla X třeba carsharingová firma Emuj v Brně. „Za celodenní výpůjčku zaplatí klient sedm tisíc, za víkend dvacet. Předtím ale musí složit padesátitisícovou kauci," řekl mluvčí Emuj Jakub Hruška.

Autor: Eva Bártová

Dali byste za auto více než milion korun?

ANO

26 %

NE

74 %

Hlasovalo: 143

Anketa byla ukončena

19.6.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdeněk Weiter z Pohořelic na kole předváděl salta a další triky. Nyní pracuje v obchodě, který se zabývá prodejem BMX.
3

Pohořelický Weiter už létá jenom pro radost

Záchranáři, hasiči i policisté vyrazili v úterý krátce před jedenáctou hodinou k železničnímu přejezdu nedaleko vracovské základní školy. Po srážce vlaku s osobním autem tam zahynul člověk.
AKTUALIZOVÁNO
12

Po srážce s vlakem ve Vracově zemřel řidič osobního auta

Sady s ovocem mizí. Nejvíce ubývá broskvoní a třešní

Brno /INFOGRAFIKA/ – Sadů a zahrad je na jižní Moravě stále méně. Nejvíce ubývá broskvoní. Problémem je levné ovoce z dovozu i počasí.

Ztráty a nálezy? Někdy přijmou i kozla

Jižní Morava – Zaběhlí psi, plné peněženky, ale i kozel na procházce, který se šťastně vrátil svému majiteli. To je jen pár položek z výčtu ztrát a nálezů v Hodoníně. „Od počátku roku evidujeme osmašedesát nálezů. Z toho nejvíce bylo psů, celkem třiapadesát,“ sdělil mluvčí hodonínské radnice Jozef Horníček. Asi čtyřicet procent nalezených věcí se podle něj vrací zpět k majiteli.

Grand Prix: hotely a kempy hlásí obsazeno

Brno /ANKETA/ - Kdo dřív rezervuje, ten dřív bydlí. Takovým heslem se řídí hotely i kempy pro dobu konání motocyklové Velké ceny České republiky. Do největší motoristické události brněnského okruhu zbývá deset dnů. Pro ubytování zbývá už jen pár míst.

DOTYK.CZ

České pivo určené ženám pobouřilo Britky. Je to sexismus, zlobí se

Česká společnost Aurosa Martiny Šmírové uvedla na trh stejnojmenné pivo, určené ženám. Když ho zkusila prodávat v Londýně, narazila. Britských žen se dotklo, že jim někdo předepisuje, jaké pivo mají pít.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení