VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Předvolební billboardy v kraji: nuda a šeď

Jižní Morava – Usměvavé tváře na billboardech už svítí podél cest, což je jasné znamení, že volby jsou na dosah. Strany se čím dál častěji snaží oslovit voliče na internetu, ale reklama v ulicích je pro ně důležitá. Deník Rovnost oslovil odborníky, aby zhodnotili, jak se poutače jednotlivým stranám povedly.

10.10.2013 1
SDÍLEJ:

ILUSTRAČNÍ FOTO.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Stručný slogan, který zaujme, a fotka důvěryhodně působící osobnosti. To je recept na povedený billboard. „V letošních kampaních jsou billboardy až na výjimky nezajímavé a těžko dokáží někoho nerozhodnutého přesvědčit," komentoval Vladimír Kuchař ze společnosti Marketingovákancelář.cz.

U stran jsou billboardy však stále oblíbené. „Jednak totiž politici rádi vidí své tváře a také je pro ně daleko jednodušší zadat výlep, než se zabývat komunikací na internetu a sociálních sítích, což vyžaduje více práce. Pokud si chce volič zjistit o straně a jejím programu více, billboard nestačí," dodal Kuchař.

Částečně podle billboardů se ve volbách rozhoduje například František Štěpán. „Billboardy mne ovlivňují, ale dobré je přečíst si pak volební program. Obejdu volební stánky, vezmu si letáky, přečtu si je, a podle toho se pak rozhoduji. Na billboardech je toho málo napsaného. V tomto státě by to chtělo zlepšit více věcí, takže ta jedna věta, která je na billboardu napsána, je málo," podotkl.

Na program se dívá i student Karel Selinger. „Nepomáhají, spíš mě otravují. Nejhorší jsou samozřejmě levicové, pravice se aspoň snaží být vtipná, ale levice jsou klasické klišé. Já se rozhoduji podle programů a ne podle billboardů," poznamenal.

Jedny z prvních se po kraji objevily oranžové billboardy sociálních demokratů. Stejně jako jiné strany se kromě toho snaží setkat s co nejvíce voliči. „Naším znakem a velkým přínosem je rozdávání růží, kdy se Bohuslav Sobotka setkává s lidmi přímo, osobně," popsal Sobotkův asistent Petr Malach.

Důležitost billboardů si uvědomují lidovci. „V Jihomoravském kraji jich máme okolo šedesáti. Nejsou základem naší kampaně, říkají, že existujeme, ale hlasy nám nezískají a lidi nepřesvědčí. Soustředíme se na kontaktní kampaň, kdy lídr je neustále mezi lidmi. To je podle nás neúčinnější metoda. Přemýšleli jsme, že billboardy vůbec mít nebudeme. Pak by si ale mohli myslet, že vůbec nekandidujeme, proto jsme jich nakonec pár nechali udělat," sdělil krajský tajemník Petr Cajzl.

Bez tradičních billboardů se letos obejdou například komunisté. „Upřednostňujeme kontaktní volební kampaň, která využívá co největšího množství materiálů, které dostávají lidé do rukou spolu s drobnými dárky. Tato kampaň zahrnuje i malé obce, kde ve většině případů není možné velkoplošnou reklamu umístit," řekla místopředsedkyně strany Miloslava Vostrá. Billboardy nemá ani Strana zelených, ta rozdává svým příznivcům plakáty a letáky, které si mohou doma vyvěsit do oken nebo na balkony.

Více k tématu, přehlednou grafiku i rozhovor s marketingovým specialistou či stylistkou najdete ve čtvrtečním vydání Deníku Rovnost.

Autor: Petra Kozlanská

10.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V pátek 18. srpna vjela u železniční stanice Olbramkostel na Znojemsku na železniční přejezd Octavia v době, kdy tudy projížděl motorový vlak. Při srážce zemřeli dva lidé, dítě ve vážném stavu transportovali záchranáři vrtulníkem do Brna.
24

Smrt na přejezdu: policie dál vyšetřuje. Zraněná dívka je stabilizovaná

Ilustrační foto

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

Střelecký půst trval 55 zápasů. Pár kluků už mi to dávalo sežrat, říká Svozil

Znojmo /ROZHOVOR/ – Konečně se dočkal. V dresu druholigového Znojma čekal na gól dlouhých 55 zápasů, ale trefil se v pravou chvíli. Fotbalový obránce Jaroslav Svozil rozhodl pět minut před koncem duel s Frýdkem-Místkem, když hlavičkou nedal brankáři šanci. Jeho trefa znamenala vítězství 2:1 a Znojmo navíc ukořistilo první výhru v letošní sezoně.

Půldruhého roku povinných reflexních prvků? Ubylo usmrcených chodců

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Povinnost nosit při chůzi po neosvětlených silnicích mimo obec reflexní prvky platí rok a půl. Smyslem novely zákona, která novou povinnosti zavedla, bylo zvýšit bezpečnost chodců. Jak se jí to podařilo, je vidět na číslech. Minulý rok bylo v Jihomoravském kraji devět usmrcených chodců, o šest méně než předloni. Stejný trend hlásí policie i celostátně. „Podíl na tom nepochybně mají i reflexní prvky,“ řekla Zuzana Ambrožová z oddělení BESIP Ministerstva dopravy.

Korupce? Obvinění Orlů od gólmana Frazeeho byl výmysl

Znojmo – Nejdřív se zdálo, že jde o velký problém, ale nakonec jen o křivé nařčení. Bývalý brankář slovinského celku Olimpija Lublaň Jeff Frazee před několika dny uvedl, že se ho znojemský hokejový celek pokusil podplatit. „Náš klub nebyl a není z ničeho obviněn nebo dokonce vyšetřován, jak některá média uvedla,“ zdůrazňuje manažer Orlů Petr Veselý.

Kvůli horku v kraji lekly tisíce ryb

Jižní Morava - Nekvalitní voda a tisíce uhynulých ryb. To je bilance letošního léta v rybnících nejen na Brněnsku. Kromě extrémních veder a nedostatku vody bojovali rybáři se zamořením nádrží sinicemi.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení