Velké problémy mají v současnosti s nádražní budovou třeba ve Znojmě. „Prostor, kde jsou místa k sezení, se ani nedá nazvat čekárnou. V zimě tam táhne a čekat zde delší dobu není nic příjemného,“ popsala cestující Radka Moravcová. Rekonstrukce tamní stanice i pro svoji náročnost bude v kraji nejdražší. Správci železnic na ni vyhradili téměř devadesát milionů. Práce mají začít za tři roky.



O rok později mají dělníci pracovat i v Moravském Písku na Hodonínsku. Cestující tam trápí především parkování. „Před nádražím je hodně aut a každý parkuje, kde ho napadne,“ uvedla tamní starostka Hana Habartová. O konkrétním plánu oprav zatím nevěděla. „Lidé si stěžují, ale nic se zatím neděje,“ dodala.

Šestadvacet lidí si vyzkoušelo, zda mají na kariéru policisty.
Fyzické testy jihomoravských policistů zkusilo 26 zájemců. Neuspěla ani půlka


V současné době připravují železničáři opravy nádraží i v Břeclavi a Kuřimi. „Do konce září chceme vypsat soutěž na firmu, která opraví břeclavské nádraží. V Kuřimi jsme je už vypsali,“ uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová. Právě tato státní organizace od Českých drah nedávno téměř všechna nádraží v České republice vykoupila. Z Jihomoravského kraje zůstalo v majetku drah pouze brněnské hlavní nádraží.

Tři sestry.
Festival nabídne šedesát druhů piva a hudební lahůdky. Na stadionu za Lužánkami

Jako první nechají železničáři už příští rok opravit nádraží v Hodoníně, Vranovicích na Brněnsku a Zaječí na Břeclavsku. „Jde o opravy střech, fasád, oken a podobně,“ upřesnila Šubová.

Na Břeclavsku už přitom železničáři pracovali, konkrétně na břeclavském nádraží. „V minulosti investovali miliony korun, ale jen do věci, které cestující na první pohled nezaregistruje. Do kolejí a signalizace,“ zmínil starosta Pavel Dominik.


Žádné změny nemohli cestující zaregistrovat ani v Kuřimi na Brněnsku. Tamní nádražní výpravní budova se nezměnila už víc než šedesát let. Železničáři nyní vybírají stavební firmu, která nádraží opraví. „Předběžně počítáme s hotovou rekonstrukcí koncem příštího roku,“ sdělil kuřimský starosta Drago Sukalovský.


Nejistý je zatím osud hlavního vlakového nádraží v Brně. O jeho poloze má rozhodnout studie proveditelnosti, která posoudí různé varianty jeho umístění. Studii ale radní několikrát odsunuli. Zatím poslední termín zveřejnění výsledků je letošní podzim.

PAVLA HLOUŠKOVÁ, ZPRAVODAJOVÉ ROVNOSTI

Billboardy na dálnici D52.
Za kampaně na nelegálních billboardech nemůžeme, hájí se politické strany