VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Raději po staré než po dálnici. Rousínov kvůli opravám D1 zaplavila auta

Vyškov, Brno – Řidiči autobusů, kteří přepravují cestující z Vyškova do Brna, už zhruba půl měsíce nepokračují z Rousínova po dálnici D1, ale raději volí cestu po silnici II/430. Po takzvané staré cestě z Brna do Olomouce jezdí proto, aby se vyhnuli několikakilometrovým kolonám, které se kvůli rekonstrukci na dálnici neustále tvoří. A ještě několik měsíců v daném úseku dopravní zácpy pravděpodobně nezmizí.

15.4.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Kritické místo leží mezi 205. až 210. kilometrem dálnice D1 směrem na Brno. Podle mluvčího ředitelství silnic a dálnic Jana Studeckého se s problematickou situací dalo počítat. „Vzhledem k tomu, že jde o dálniční úsek s vysokou hustotou dopravy, nelze se bohužel dopravním potížím zcela vyhnout,“ přiznal mluvčí státních silničářů. Podle něj opravy potrvají až do července.

Na kolony doplácí kromě řidičů i nejbližší města a obce. Auta tamtudy projíždí, aby se vyhnula kritickým úsekům. V obcích tak houstne provoz.

Podle starostů ale dopravní situace zatím dramatická není. „Dá se to snést. Provoz sice není příjemný, ale co můžeme dělat,“ zhodnotil stav rousínovského hlavního průtahu starosta města Jiří Lukášek.

Opravy dálnice D1
• Rekonstrukce dálnice D1 mezi 210. až 204,6. kilometrem ve směru na Brno začala 22. března a potrvá do konce července.
• Akce je součást kompletních oprav dálnice D1, které odstartovaly v roce 2012, a skončí tento rok – opravením právě tohoto úseku.

Právě jízdou přes jeho město se osobní i nákladní auta zácpám na dálnici D1 vyhýbají nejčastěji. Jak ale rousínovský starosta dodal, můžou přijít ještě horší potíže.

A to například v kritických chvílích, jak poukázal starosta blízkých Holubic Stanislav Přibyl. „Kdyby se tam stala bouračka, tak by se na celkové situaci omezení dopravy asi podepsalo. Ale naštěstí je tam jenom zúžení do jednoho jízdního pruhu. Takže by zdržení sanitky bylo v řádu minut, ne hodin,“ konstatoval holubický starosta.

Přestože se Holubice nachází v úrovni opravovaného dálničního úseku, podle Přibyla tam problémy zatím nevznikají. „Někteří řidiči to tu sice znají, a tak přes nás úsek objíždí, ale jde o jednotlivce. Kolony se tu netvoří,“ sdělil starosta.

Se vzniklou situací se museli vypořádat především řidiči autobusů, kteří po počátečním stání v kolonách jezdí už radši po staré silnici. „Jen výjimečně někdo v úseku Rousínov-Brno jezdí po dálnici, ale zásadní vliv to pro naši linkovou dopravu nemá,“ okomentoval zástupce ředitele vyškovské společnosti Vydos Bus Igor Čeki.

ADÉLA JELÍNKOVÁ

Autor: Redakce

15.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dětská skupina. Ilustrační foto.

Mužští učitelé ve školce? Rodiče jim mají problém věřit

Skládání puzzlí baví Annu Počarovskou už déle než pětadvacet let.

Počarovská: Puzzle skládám pro radost. Rekordy nepočítám, ale potěší

Města zlepší místa k loučení. Krumlov vybírá místo smuteční síň

Jižní Morava – Desítky milionů utratí města na jihu Moravy, aby lidem umožnila důstojnější poslední rozloučení s jejich nejbližšími. V Břeclavi mimoto rozšíří i hlavní hřbitov.

Trpěli kvůli akci Kulak. I přes to trápení bych do strany nevstoupila, říká žena

Jižní Morava /ROZHOVOR/ – Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Řidič dodávky nedal přednost. Následkem jsou tři zranění

Znojmo – Osobní auto se srazilo s dodávkou ve znojemské místní části Načeratice v sobotu krátce před šestnáctou hodinou. Při nehodě se zranili tři lidé.

Trafikanti mizí z ulic. Kvůli účtenkám i maržím

Jižní Morava – Když za Josefa druhého vznikaly první trafiky, měly zisk jistý a šlo o snadný způsob, jak si na sebe mohli vydělávat zranění váleční veteráni. Nyní však je jich stále méně a méně. Dlouhodobý ústup malých stánků s tabákem a novinami nyní ještě posílil tlak elektronické evidence tržeb.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies