VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Souboj o zaměstnance: firmy spouští vlastní náborové weby

Jižní Morava – Nepomáhají inzeráty ani náborové kampaně. Firmy při nízké nezaměstnanosti, která na jihu Moravy dosáhla ke konci února 6,1 procent, zkouší nové způsoby lákání zaměstnanců. Spouštějí náborové webové stránky.

20.3.2017 AKTUALIZOVÁNO 20.3.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

Jednou z takových je První brněnská strojírna. „Máme problém sehnat technicky vzdělané zaměstnance, aktuálně nám jich chybí pětačtyřicet. Proto jsme vedle našich hlavních webových stránek spustili ještě náborové,“ uvedl manažer firmy pro lidské zdroje Martin Lutonský. Podle něj má firma na náborových stránkách více prostoru pro popis nabízených pozic a vysvětlení nabídky benefitů.

Web pro uchazeče o práci má i brněnský výrobce mikroskopů Tescan. „Naše výrobky vyvážíme do celého světa, ale zaměstnance hledáme tady v Brně. Přišlo nám proto logické stránky rozdělit. První měsíce od spuštění dokazují, že to byl dobrý nápad,“ uvedl specialista online marketingu Tescanu Karel Figlár.

Čtěte také: Trať ze Stránské skály: lidé se bojí křížení kolejí se silnicí

Oddělení hlavních firemních internetových stránek od části pro uchazeče o práci je dobré i podle personalisty a manažera Kariérního centra Masarykovy univerzity Martina Bažíka. „Každá z těchto stránek obecně cílí na jinou skupinu lidí. Zatímco na hlavních stránkách chce firma především komunikovat se svými zákazníky a nabídnout jim své produkty, na náborových může zvolit úplně jiný způsob komunikace k nalákání potenciálních zaměstnanců. Jde o novinku, která se začíná prosazovat v poslední době. Firmy se tím také snaží odlišit od konkurence,“ potvrdil nový trend Bažík.

Podle Bažíka se při současném nedostatku zaměstnanců proměňuje nejen způsob prezentace firem, ale také samotné přijímání lidí. „Základ, tedy pohovory a případně i assesment centra jsou stále stejná, firmy ovšem postupně snižují svoje požadavky. Základ je stále jazyk, ale zatímco třeba v oblasti znalostí dříve společnosti vyžadovaly i praxi, teď jsou rádi i jen za základní znalosti v oboru, který potřebují,“ doplnil.

Kromě snižování požadavků na zaměstnance se firmy snaží lidi přetahovat i od konkurenci. „Zjistili jsme, že jen čtvrtina lidí hledá aktivně práci. Zbylí čekají, až s čím je firmy osloví a co nabídnou. Úspěšně tak mohou obsadit své pracovní pozice ty společnosti, které dokážou upoutat pozornost a přesvědčit zaměstnance, aby pracoval právě pro jejich společnost. S tím je však spojeno mnoho výhod, které musí zaměstnavatel zaměstnanci nabídnout, včetně vyššího platu,“ vysvětlila obchodní ředitelka personální agentury Advantage Consulting Martina Látalová.

Přečtěte si: Brněnskému Zetoru se daří, loni byl zase v zisku

Autor: Michal Rapco

Hledáte si aktivně práci?

ANO

66 %

NE

34 %

Hlasovalo: 41

20.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost Dagmar Šlagorová se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Sociální byty? Hustopečští uvažují o prostorách polikliniky

Břeclavsko – Poptávka je stále obrovská a vysoko převyšuje nabídku. Tak shrnul vedoucí sociálního odboru v Hustopečích Tomáš Laz problém sociálních bytů ve městě. „Máme jen penzion a šest startovacích bytů. Nic víc," zmínil Laz. Aspoň částečné řešení se do budoucna nabízí. Radnice uvažuje o bydlení v suterénu polikliniky.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Brno - Nevšední obrázek mohli minulý pátek zahlédnout Brňané v Lidické ulici. Skupina lidí popíjela pivo a zároveň šlapala do pedálů v pojízdné cyklohospodě. Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek. „Zatím řešíme detaily, abychom splnili všechna pravidla ve vyhlášce. Počítám s tím, že už v dubnu spustíme první jízdy pro zájemce," uvedl Fišer.

Stánky jsou prázdné. Z Masarykova náměstí zmizeli trhovci s ovocem a zeleninou

Znojmo – Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies