Speciální trolejbus brázdí ulice města už čtyři roky. Během nich dopravní podnik zkoumal, jak funguje. „Jednalo se jen o testovací fázi. Vychytávali jsme nedostatky. Potřebovali jsme například zjistit, jak mazivo dávkovat," uvedl mechanik Štefan Dulka.

Podle něj je pravděpodobné, že trolejbus v nejbližších dnech poprvé naostro vyjede. „Záleží na předpovědi počasí. Čekáme do pozdních večerních hodin. Když námraza je, trolejbus vyjede okolo jedenácté v noci a vrací se okolo druhé třetí ráno. Troleje v Brně mají přece jen kolem sto padesáti kilometrů," upozornil.

Speciální trolejbus ale nemusí zajet všude. „Obyčejné trolejbusy totiž směs samy roznáší dál. Řidič se soustředí na oblasti, které námraza postihuje nejvíce," popsala mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.

Že by nový trolejbus dokázal zabránit kalamitě, jaká postihla Brno loni, si však Dulka nemyslí. „Problém byl, že tehdy přes den mrzlo a do toho pršelo. Jednalo se tedy o ledovku, nikoliv o námrazu. A na tu mazací trolejbus nestačí," vysvětlil.

KATEŘINA ŠEVČÍKOVÁ