Například hejtman Michal Hašek využívá hlavně svůj facebook jako osobní zpravodajství. S více než pěti tisíci lidmi, kteří sledují jeho profil, většinou sdílí informace o každodenní náplni svého času. „Sociální sítě hrají v prezentaci politiků důležitou roli. Je vidět, že ti si to stále víc uvědomují. Souvisí to i s tím, že na sítích je stále větší podíl voličů," upozornil odborník na politický marketing Karel Komínek.

Podle něho strany jako třeba TOP 09 nebo zelení právě do reklamy na sítích investují víc peněz než na billboardy. Ne všichni ale práci s novými médii uchopí správně. Třeba profil lidoveckého kandidáta Romana Celého a lídra občanských demokratů Jiřího Crhy jsou chudé.

Hašek se často vyjadřuje na facebooku ke kritice jiných politiků. „Ubohý billboard pana Jančury beru jako poslední zoufalý pokus ANO a tohoto parťáka Andreje Babiše a Dana Ťoka před volbami," ohradil se například proti nejnovějším billboardům, jež v kraji rozmístil podnikatel Radim Jančura. Na plakátech s fotkou hejtmana je přísloví „Kdo lže, ten krade."

Haškův oponent v boji 
o hejtmanské křeslo za ANO Bohumil Šimek ještě před měsícem antikampaň proti hejtmanovi na svém profilu popíral. „Osobně si nemyslím, že by byla vedena osobní štvavá kampaň proti panu Haškovi," napsal na začátku září Šimek.

Týden před volbami však jeho hnutí vypustilo na své stránky video, jehož celý obsah míří proti Haškovi. Podle brněnského politologa z Masarykovy univerzity Stanislava Balíka může kampaň zaměřená proti Haškovi sociálním demokratům paradoxně pomoci. „Strana se pro všechny stane hlavní soupeř," podotkl už dřív.

Šimek se jinak snaží aktivně voličům odpovídat. Někdy ale až moc upřímně. „Vězte, že situace na hlavním nádraží mě trápí, a to hodně. Strážníci se tam střídají, jsou tam zdvojené hlídky. Návrh na odsunutí lidí, kteří tam tento nepořádek způsobují 
v prvé řadě, ztroskotal na panu Hollanovi, který chce tyto existence začleňovat do společnosti a nesmí jim být ublíženo," uvedl současný šéf brněnských strážníků.

Náměstek primátora Matěj Hollan, jenž na společné kandidátce TOP 09 a Žít Brno obsadil až poslední pozici, je přitom dlouhodobě nejaktivnější politik této formace na sociálních sítích. 
O víkendu navíc koalice vypustila na internet video připomínající scénku z pořadu Česká soda. Kromě Hollana v ní účinkuje i kandidát TOP 09 v Ústeckém kraji a známá postava so-ciálních sítí Dominik Feri a lídr jihomoravské kandidátky Jan Vitula. „Čtyři muži a jedna vana. Děsí vás to?" představil video administrátor společné stránky stran na facebooku.

Právě videa jsou podle odborníků nový trend letošních voleb. „Twitter většinou využívají významnější politici a strany, je zde spíše potenciál oslovit novináře, kteří se na twitteru často vyskytují, než přímo zasáhnout do kampaně," uvedl Komínek.