VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Uber v Brně: soud alternativní taxislužbu předběžným opatřením zakázal

Brno /ANKETA/ – Po necelých třech měsících služba Uber, která propojuje řidiče a zájemce o svezení autem, v Brně patrně skončí. Společnost podle zástupců města i rozhodnutí soudu porušuje zákon upravující taxi služby. „Před několika dny o tom, že je tato služba nelegální a její řidiči jezdí bez licence, rozhodl krajský soud. Zároveň vydal předběžné opatření, služba proto musí ukončit činnost na území města, dokud nebude fungovat v souladu s platnými zákony České republiky," oznámil v úterý primátor města Brna Petr Vokřál.

18.4.2017 AKTUALIZOVÁNO 18.4.2017
SDÍLEJ:

taxislužba UberFoto: Sorin Sfirlogea, flickr

Město se připojilo k žalobě, kterou na alternativní taxislužbu podala brněnská společnost Lido Taxi Radio. „Rozhodnutí se teď překládá do holandštiny, abychom jej mohli doručit žalované společnosti," uvedl náměstek primátora Matěj Hollan.

Společnost se proti rozhodnutí může do patnácti dnů odvolat, činnost na území Brna ale bude muset ukončit v řádu několika dnů.

Pro zvětšení klikněte na obrázek.

Pro zvětšení klikněte.

Jak již dříve Brněnský deník Rovnost informoval, řidiči jezdící pro Uber vozili zákazníky bez taxikářské licence, stačil jim výpis z karty řidiče, živnostenský list a auto mladší deseti let. Společnost podle zástupců města porušuje i další předpisy. „Zákazník například nedostane žádný doklad o zaplacení, který by byl v České republice standardní," zmínil Vokřál.

Společnost Uber o problémech v Brně ví, ale vedení firmy zatím vydání rozsudku podrobněji komentovat nebude. „Čekáme na doručení rozsudku. Potřebujeme zjistit více informací, nicméně na základě toho, co v současné době víme, zvažujeme odvolání," oznámila mluvčí společnosti Miroslava Jozová.

Brněnským taxikářům se tak podařilo to, o co usilovali jejich pražští kolegové již delší dobu. O předběžném opatření na regulaci či zákaz nelegální taxislužby soud na území hlavního města nerozhodl, protože taxikáři podali žalobu až rok po zahájení činnosti této služby. „Opatření by proto neměla potřebný účinek. Brno bylo v tomto ohledu rychlejší," podotkl náměstek primátora Hollan.

Někteří řidiči zákon obcházeli i vytvořením takzvané přidružené partnerské flotily, kdy jeden řidič se živnostenským oprávněním půjčil auto jinému, který již oprávnění neměl. Takto byl řidič bez oprávnění zaměstnaný často na plný úvazek. „Krajský soud proto před časem jedné konkrétní flotile v Brně zakázal činnost," připomněl Hollan.

Autor: Anna Tišnovská

Souhlasíte se zákazem služby Uber v Brně?

ANO

68 %

NE

32 %

Hlasovalo: 1547

18.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dětská skupina. Ilustrační foto.

Mužští učitelé ve školce? Rodiče jim mají problém věřit

Skládání puzzlí baví Annu Počarovskou už déle než pětadvacet let.

Počarovská: Puzzle skládám pro radost. Rekordy nepočítám, ale potěší

Města zlepší místa k loučení. Krumlov vybírá místo smuteční síň

Jižní Morava – Desítky milionů utratí města na jihu Moravy, aby lidem umožnila důstojnější poslední rozloučení s jejich nejbližšími. V Břeclavi mimoto rozšíří i hlavní hřbitov.

Trpěli kvůli akci Kulak. I přes to trápení bych do strany nevstoupila, říká žena

Jižní Morava /ROZHOVOR/ – Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Řidič dodávky nedal přednost. Následkem jsou tři zranění

Znojmo – Osobní auto se srazilo s dodávkou ve znojemské místní části Načeratice v sobotu krátce před šestnáctou hodinou. Při nehodě se zranili tři lidé.

Trafikanti mizí z ulic. Kvůli účtenkám i maržím

Jižní Morava – Když za Josefa druhého vznikaly první trafiky, měly zisk jistý a šlo o snadný způsob, jak si na sebe mohli vydělávat zranění váleční veteráni. Nyní však je jich stále méně a méně. Dlouhodobý ústup malých stánků s tabákem a novinami nyní ještě posílil tlak elektronické evidence tržeb.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies