Za svoji kariéru vystřídal mnoho povolání, jejichž společným jmenovatelem jsou právě vlaky a provoz na tratích. „Vyzkoušel jsem si práci průvodčího v osobních vlacích, výpravčího na nádraží, dispečera nebo kontrolora. Nyní pracuji na brněnském oblastním ředitelství Správy železniční dopravní cesty," popisuje svoji životní cestu.

Jedním z jeho posledních počinů je příprava výstavy k padesátému výročí elektrifikace tratě z Brna do Havlíčkova Brodu v Tišnově na Brněnsku. „Podílel jsem se na historické části o staré a nové Tišnovce, jak se říká místní dráze. Pak jsem se ale věnoval expozici o samotné elektrifikaci. Připravili jsme například zmenšený model trolejového vedení, který si mohou návštěvníci zblízka prohlédnout. Lidé ani trochu netuší, pod čím vším ve vlacích projíždí. K vidění je ale také zmenšený model skutečné železniční tratě ze Slovenska od Banské Bystrice i s tunely," láká k návštěvě.

Na výstavě ovšem nepracoval sám. „Pořádá ji tišnovské muzeum, přizvalo ale také fanoušky železnice, ke kterým patřím," vysvětluje svoji účast.

Fandové nemají žádné oficiální uskupení, jen se mezi sebou znají a spolupracují. „Všichni se už kolem vlaků pohybujeme dlouho a když se chystá podobná akce, tak se přidáme a pomůžeme. Ani nyní to nebylo poprvé. Například už v roce 2005 jsme připomínali výročí tratě z Tišnova do Žďáru nad Sázavou v muzeu v Podhoráckém muzeu v Předklášteří nedaleko Tišnova a jinou o deset let dříve," vzpomíná na dřívější výstavy Kotrman.