VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mezi nová vína vtančí i Mladá Lahoferka

Znojmo – Přestože mezi lahvemi s mladými víny hrají obecně prim ty s označením Svatomartinské, na tuzemském trhu nejsou jediné, která v sobě ukrývají první vzorky z letošní sklizně.

10.11.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Daniel Smola

Na prodejní pulty letos vůbec poprvé vtančí třeba Mladá Lahoferka, s již dobře známým Veselým vínem se tu znovu potká Mladý Lahofer a produkty s označením Mladé víno nabídnou třeba i vinaři z Lechovic či rodina Nápravů z Nového Šaldorfu.

Důvodů, proč někteří vinaři raději sáhnou po vlastním názvu, než po zaběhnutém Svatomartinském, je hned několik. „Pro označování vína symbolem Svatomartinské musí produkt splňovat konkrétní podmínky, vinař se s ním musí dopředu přihlásit k registraci, svou roli jistě hraje i poplatek za užívání značky Svatomartinské. Nic z toho není při použití vlastní originální značky potřeba,“ konstatoval vinařský odborník Jaromír Čepička.

To potvrzují i vinaři, kteří mladá vína právě uvádí na trh. „Už na začátku jsme se rozhodli jít vlastní cestou se značkou Mladý Lahofer. Jednak jsme se chtěli odlišit od ostatních, jednak máme i jinou obchodní strategii. Nejsme velká firma, neprodáváme v supermarketech, ale výhradně přes naše obchodní partnery. Svatomartinské navíc prakticky není po Novém roce prodejné. Naše víno je připraveno tak, aby vydrželo déle a proto ho můžeme prodávat třeba i v březnu,“ řekl Stanislav Lancouch z Vinařství Lahofer.

To letos poprvé, kromě již známého Mladého Lahofera, nabídne ve vinotékách i Mladou Lahoferku. „Je to mladé růžové víno vyrobené z odrůdy Zweigeltrebe. Dohromady i s Mladým Lahoferem ho uděláme patnáct tisíc lahví. V tomto období je pro nás mladé víno zajímavé i obchodně, tvoří skoro polovinu prodeje,“ dodal Lancouch.

Zavedenou značkou se může chlubit i Jiří Hort. Jeho Veselé víno je na pultech už od roku 2001. „Tehdy ještě značku Svatomartinské vlastnil pan Kopeček a ten ji povolil používat jen třem vybraným vinařstvím. Já jsem v té době s Veselým vínem začal. Od té doby se značka tak zavedla, že každý rok prodám zhruba osm a půl tisíce lahví. Měnit na tom nic nechci,“ uvedl Hort.

Ten už má polovinu letošní produkce Veselého vína prodanou. „Jde o kabinetní Müller Thurgau a už v tuto chvíli mám polovinu letošního objemu prodanou,“ potvrdil Hort.

Další vinaři pak prostě na etikety se svým prvním vínem nového ročníku přidávají název Mladé víno. Touto cestou jdou třeba Vinné sklepy Lechovice nebo vinařství rodiny Nápravů. „Mladé víno prodáváme u nás ve sklepě už od neděle, máme jak bílé z odrůd Müller Thurgau a Irsay Oliver, tak i červené z Modrého Portugalu,“ podotkla majitelka vinařství Ivana Nápravová.

Celkem patnáct set litrů Mladého vína nalahvují i ve Vinných sklepích Lechovice. „Mladá vína vyrábíme proto, že si to zákazník žádá a naším cílem je zákazníkovi co nejvíce vyhovět. Je to ale tak trošku i módní záležitost,“ doplnila lechovická marketingová manažerka Šárka Kazderová.

Autor: Daniel Smola

10.11.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

instalatér, ilustrační foto

Opravy – kdy je hradí nájemce a kdy pronajímatel?

Znojemští hokejisté zahájili přípravu na ledě před sedmou sezonou v EBEL.
19

Orli se poprvé sešli na ledě Nevoga areny. Nechyběl ani Šulák

Jako vikingové. Dračí lodě brázdily výrovickou přehradu

Znojmo /REPORTÁŽ/ – Charakteristický zvuk bubnu, který udává rytmus při pádlování. Křik bubeníků, rychlé a přesné pohyby pádly, které zajíždí v přesných intervalech pod hladinu lehce, jako by ukrajovaly máslo. Lodě letí po hladině rychle jako šipka. Akce, která navozuje atmosféru daleké Číny nebo světa vikingů, baví účastníci i přihlížející jen pár kilometrů od Znojma. Výrovická přehrada v sobotu hostila již potřetí závody dračích lodí.

Vítězná generálka. 1. SC Znojmo postupuje v MOL cupu do 2. kola

Polná, Znojmo - Fotbalisté 1. SC Znojmo zvládli poslední prověrku před startem Fortuna národní ligy a na hřišti divizní Polné si po výhře 3:0 zajistili postup v poháru MOL do druhého kola. Dvěma zásahy se o to postaral především Rostislav Šamánek.

OBRAZEM: Cimbálka a víno lákaly do Louky

Znojmo - Degustace vín z vinařské firmy Znovín Znojmo a vystoupení Cimbálové muziky Pavla Šafaříka nalákaly diváky na nádvoří Louckého kláštera ve Znojmě. Jednotlivé vstupy prokládal prezident Hudebního festivalu Znojmo Jiří Ludvík humorně laděnými komentáři, ve kterých v lidových písních poukazovali například na rozpor katolíku a protestantů.

Na letošní ročník festivalu zavítalo čtrnáct tisíc návštěvníků

Znojmo – Hudební festival Znojmo je minulostí. Přivítal zhruba čtrnáct tisíc návštěvníků a zařadil se tak mezi nejúspěšnější ročníky. „Mezi nejnavštěvovanější koncerty patří obě vystoupení patrona festivalu Pavla Šporcla, představení festivalového scénického projektu Příběh o Kristu či cimbálový koncert, na kterém se letos představila Cimbálová muzika Pavla Šafaříka,“ připomněla mluvčí festivalu Petra Štorková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení