Namísto dvaceti minut pohodlné cesty vlakem cestují obyvatelé Suchohrdel u Miroslavi do Moravského Krumlova hodinu a tři čtvrtě. Po cestě musí několikrát přesedat. Nyní doufají, že dopravce vyslyší jejich žádosti a obnoví zrušené spoje. Loni se tak totiž nestalo a z původních jednadvaceti vlakových spojení jich zůstalo pouze šest. Představitelé obcí hodlají do věci zapojit také hejtmana.

Zrušené vlakové spoje na trati z Rakšic do Miroslavi výrazně zkomplikovaly cesty vesničanů do Moravského Krumlova. „Lidé tam dojíždějí k lékaři či na úřad a děti a studenti do škol. Cestování s přestupy přes Hostěradice je velmi zdlouhavé. Trvá o více než hodinu déle než cesta vlakem," tlumočila nespokojenost svých lidí starostka Suchohrdel u Miroslavi Barbora Arndt.

Zároveň doufá, že by jim mohl pomoci hejtman Michal Hašek či jiný politik. Problémy mají totiž i další vesnice na Miroslavsku.

Omezené množství vlakových spojů dopravce před časem zdůvodnil malým počtem cestujících. „Spojení mezi Krumlovem, Miroslaví a dalšími obcemi mikroregionu zajistí autobusy. Pro toto řešení hovoří počty cestujících ve vlacích na trati. V téměř všech zkoumaných vlacích bylo cestujících méně než deset," upozornil Květoslav Havlík z firmy Kordis.

Obce na Moravskokrumlovsku jsou na tom poněkud lépe. „Hned tři linky sváží cestující z vesnic na vlak. Tomu říkám efektivita přepravy. Zaráží mě ale, že kraj údajně nepočítá s obnovou trati do Miroslavi. Kromě ekonomiky by ale měla přijít ke slovu i ekologie," naznačil Petr Příkazský z Miroslavských Knínic, který se dopravou v regionu dlouhodobě zabývá.

Doplnil, že vlaky zavezou cestující přímo do center měst a výrazně tak ulehčí ucpaným silnicím.

O změny a doplnění stávajících jízdních řádů usilují také například v Lesonicích. „V dopoledních hodinách nám chybí autobusový spoj do Moravského Krumlova. Přistěhovali se k nám také lidé, kteří by přivítali noční vlakový spoj z Brna," řekl starosta Lesonic Pavel Herman.