Už dlouhou dobu je ve Znojmě horkým bramborem téma autobusového nádraží. A zdá se, že tahle brambora nevychládá, spíš naopak.

Radnice dál připravuje půdu pro stavbu zcela nového autobusového terminálu před nádražní halou Českých drah. A majitel stávajících zastávek pro meziměstské autobusy, firma Basis, se pořád dokola ohání tím, že s ním radnice nechce spolupracovat.

Právě v tomto smyslu dokonce nedávno zaslal jednatel firmy Basis Dušan Goldemund starostovi města Petru Nezvedovi dopis.

„Jak je zřejmé, naše dlouhodobé úsilí nenašlo odezvu v žádném z orgánů města Znojma,“ píše téměř na závěr skoro šestistránkového dopisu jednatel společnosti Dušan Goldemund.

„Zásadní věc, která prolíná celým dopisem, je to, že firma spojuje řešení využití stávajícího autobusového nádraží s provozováním městské hromadné dopravy. To přece nemá co dělat s pozemky nádraží,“ tvrdí starosta Nezveda.

Také Vám vadí současný dopravní chaos na znojemském autobusovém nádraží a na celé ulici Dr. Milady Horákové? Chcete vědět, zda je vina na straně znojemské radnice, či majitele autobusového nádraží? Přijďte o tom dnes diskutovat se starostou Petrem Nezvedou a místostarostou Janem Blažíčkem.
KAM: Náměstí T. G. Masaryka
KDY: od 15 hodin

Ten se před časem s Goldemundem sešel. Výsledek jednání ale, podle něj, nebyl prakticky žádný. „Sešli jsme se, ale žádné konkrétní projekty nebyly městu předloženy. A když jsem o konkrétní projekty žádal, tak jsem je nedostal. Firma Basis se v dopise snaží vyvolat dojem, že město je tím, kdo k žádné dohodě nechce přistoupit. Na mou žádost o zaslání konkrétních návrhů využití stávajícího autobusového nádraží, ale nikdo nereagoval. Město se tedy zatím nemůže zabývat žádným konkrétním společným postupem, protože prostě nebyl předložen. Stále jde pouze o nekonkrétní řeči,“ říká Nezveda.

Nynější Goldemundův dopis vzpomíná i obdobné psaní z roku 2001, ve kterém firma žádá město o odkoupení chodníku přiléhajícího k pozemkům nádraží. „A to z důvodu realizace investičního záměru: krytého nástupu, výstupu z autobusů, propojovacích koridorů na železniční stanici a stání městské autobusové dopravy, zbudování čekáren, zázemí pro řidiče, včetně podzemních a nadzemních parkovišť a dalších služeb pro veřejnost,“ naznačuje tehdejší záměr firmy Goldemund.

„V té době jsem na radnici nebyl, ale nechal jsem si korespondenci z toho roku vyhledat. Nic takového tam není. Jestli to předkládali někomu soukromě, tak si to musí vyřídit s ním. Nic navíc nebrání panu Goldemundovi, aby nám projekt předložil znovu. A pokud je projekt starý a nerealizovatelný kvůli údajnému problému s rekonstrukcí městské kanalizace, ať tedy firma předloží jiný konkrétní návrh na využití jejich autobusového nádraží. Ze starého projektu můžeme minimálně vyjít,“ míní Nezveda.

Spolufinancování městem by i v takovém případě bylo, podle něj, možné. „I když samozřejmě podstatně složitější, než kdyby šlo o majetek města. Zatím je ale celá debata o tom, že za všechno může město a firma Basis je vstřícná. A to odmítám,“ říká kategoricky starosta.

„Pokud firma jasně řekla, že o prodeji svých pozemků nehodlá jednat, tak pak musí předložit návrh nějakého společného postupu. A takový konkrétní návrh jsem dosud neviděl. Pro nás je ideálním řešením, aby tam bylo autobusové nádraží v majetku města. Pokud je tato varianta pro firmu neprůchodná, tak čekám její protinávrh. A ten nemám,“ dodává starosta.

Radnice tak i nadále sbírá podpůrné argumenty pro svůj plán výstavby zcela nového autobusového terminálu na volné ploše před nádražní halou Českých drah.

„Dnes jsme dostali rozptylovou studii, která, mimo jiné, vyhodnocuje dopady prašnosti a hluku na okolí,“ sdělil včera místostarosta Jan Blažíček.

Ten slíbil, že alespoň s hlavními body studie seznámí veřejnost na dnešním Dnu s Deníkem na Masarykově náměstí. Program začíná ve tři hodiny odpoledne.