Zmapovali dobové uniformy, oblečení i třeba recepty a nabyté vědomosti zpracují do takzvaného učebního kufru.
„Jedná se o projekt, jehož cílem je prohloubit mezinárodní spolupráci mezi školami,“ řekl koordinátor Georg Neugebauer.

Děti si v několika workshopech mohly vyzkoušet ruční výrobu papíru, uvařit jídla, které Napoleon a jeho vojáci jedli, či vyzkoušet zbroj a prohlédnout repliky zbraní.
„Podařilo se nám i prolomit jazykovou bariéru. Veškeré zpracované materiály jsou v češtině a němčině. Dorozumívacím jazykem byla pro děti angličtina,“ dodal Neugebauer. Podle něj jsou znojemské děti dobře jazykově vybaveny. „V Česku se více vyučují jazyky, v Rakousku mají děti hlavně angličtinu. V poslední době ale v příhraničí začínají s výukou češtiny,“ vysvětlil Neugebauer.

Ve Znojmě se před společným setkáním škol zrodil i obraz, který je v současné době vystavený v Domě umění. „Deset žáků se podílelo na výrobě obrazu, který znázorňuje napoleonskou bitvu. Z Rakouska jsme dostali praktické ukázky, jak vypadala rakouská či francouzská uniforma. Všichni účastníci projektu si mohli vyzkoušet i výrobu speciálního inkoustu nebo psaní kurentem,“ vysvětlila učitelka znojemské školy Lída Zvěřinová.

Česká i rakouskáskupina si vyrobila i vlastní vlajku.

„Všechny poznatky se objeví v materiálu, který bude hotový jedenadvacátého září. Jeho prezentace bude ve Znojmě. Po letošní zkušenosti uvítáme možnost účastnit se dalšího podobného projektu,“ dodala Zvěřinová.

Nejtěžší na celé organizaci bylo poprat se s evropskou administrativou. „Vyhovět pravidlům evropských projektů je někdy složité. Myslím, že pro děti to byl velmi zajímavý způsob, jak se o historii něco dozvědět,“ řekl Manfred Macek z rakouského archeologického institutu.