„Naopak nejméně nehod na přejezdech jsme vyšetřovali v roce 2005. Šlo pouze o tři nehody, při kterých se lidé zranili jen lehce,“ uvedla znojemská policejní mluvčí Lenka Drahokoupilová.

Alkohol se podepsal na třech srážkách s vlakem.

„Šlo shodou okolností o tři po sobě jdoucí roky, kdy jsme v letech 2000 až 2002 zjistili, že řidiči, kteří zavinili nehodu na přejezdu, měli pozitivní test na alkohol,“ sdělila Drahokoupilová.

Nejvíce těžce zraněných lidí po srážce s vlakem na přejezdu evidují policisté v roce 2002. „V tomto roce si nehody na přejezdech vyžádaly sedm těžce zraněných,“ vypočítala mluvčí.

Zajímavým výsledkem se prezentují statistiky za posledních pět let. „V tomto období jsme nezazamenali žádný střet auta s vlakem se smrtelnými následky a ani jsme nezjistili alkohol v krvi řidičů,“ přiblížila Drahokoupilová.

Známý a nebezpečný přejezd u Suchohrdel byl také svědkem jedné z posledních nehod na přejezdu, kterou znojemští policisté vyšetřovali.
„Třicetiletá řidička Fiatu Punto ze Znojemska, která jela od Suchohrdel u Znojma směrem na Znojmo, přehlédla červené výstražné světlo doplněné zvukem a vjela na přejezd v době, kdy tudy projížděl osobní vlak,“ řekla policejní mluvčí Lenka Drahokoupilová. Fiat narazil do nástupních schůdků druhého vagonu a odrazil se od něj. „Při této nehodě se naštěstí nikdo nezranil. Řidička tvrdila, že ji oslnilo slunce,“ doplnila mluvčí. Svojí nepozorností si mladá žena, kromě nepříjemného zážitku, způsobila také škodu ve výši padesát tisíc korun.

Hlavní příčinou dopravních nehod na železničních přejezdech je podle policejních odborníků nekázeň řidičů, zejména vysoká rychlost, kterou se blíží k přejezdu a kterou přejezd překonávají. Řidiči často hazardují a přejezd přejíždějí i v době, kdy svítí červené světlo. Obecně nejnebezpečnější jsou železniční přejezdy mimo obec, kde řidiči jezdí často velmi rychle a většinou nechtějí příliš snižovat rychlost kvůli přejíždění kolejí.