VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silnice ze Znojma do Pohořelic: bez shody

Znojmo - Politici a odborníci na dopravu se stále nemohou shodnout, zda–li máme jezdit ze Znojma do Pohořelic po dvouproudé, tříproudé či čtyřproudé silnici.

2.12.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Dva pruhy, tři nebo čtyři? Jaká silnice ze Znojma do Pohořelic by byla nejbezpečnější, nejpřímější a přitom finančně přijatelná a v dohledné době? O tom se při včerejším workshopu pořádaném znojemskou okresní hospodářskou komorou nemohli dohodnout politici s projektanty a siničáři.

Jedinou variantou, kterou se nyní vážně zabývá brněnské Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), je dvouproudá komunikace s mimoúrovňovými křižovatkami.
„To je jediná schůdná varianta, jak co se týče dostatečné kapacity, tak průjezdnosti, ale i bezpečnosti a finanční náročnosti. Navíc je prosaditelná politiky, problémy by v této variantě neměly být s ekologickými organizacemi,“ řekl na schůzce ředitel brněnského Ředitelství silnic a dálnic Pavel Kremitovský.
Podle něj nepadají v současné době jiné varianty vůbec do úvahy.

„Třípruh nemůžeme vůbec zadat, taková varianta silnice nemá žádnou oporu ve stávajících normách. A pokud nám z výpočtů vychází jak pro průjezdnost, tak intenzitu a bezpečnost dvojpruh, tak nám čtyřpruh nikdo neschválí,“ dodal Kremitovský.

Přitom za tři pruhy se bil jak provozní náměstek ředitele jihomoravské krajské Správy a údržby silnic Alois Vybíral, tak i předseda krajské hospodářské komory Karel Minařík.

„Čtyři pruhy se mi zdají pro silnici regionálního významu moc. Dva pruhy jsou zase ale na tak důležitou silnici málo. Optimální by mi přišly dva pruhy s jedním předjížděcím,“ uvedl Minařík.

Nebude bezpečnější

S touto variantou přišel na schůzku i bývalý předseda krajské dopravní komise Alois Vybíral. „Dva pruhy, i když moderní, neudělají silnici bezpečnější. Spíše naopak. Silnice bude rovnější a řidiči budou chtít o to rychleji předjíždět třeba kamiony. Měli bychom usilovat o podobnou silnici, jaká vede k našim hranicím z Rakouska. Díky tomuto řešení tam snížili počet vážných dopravních nehod o sedmnáct procent,“ doplnil Vybíral.

„Tři pruhy nemají oporu v zákoně. Kdyby šlo o výjimku pro jeden kilometr trasy, tak by se s tím snad dalo něco dělat. Pokud ale chceme řešit celých sedmadvacet kilometrů, k tomu dvanáct kilometrů obchvat Znojma a další kilometry až na Hatě, tak jsou dva pruhy s mimoúrovňovými křižovatkami v současné době nejlepší řešení. Silnici ale projektujeme tak, aby se v případě změny normy dala v budoucnu rozšířit,“ řekl projektant Vlastislav Novák, který má do března zpracovat pro ŘSD projektovou dokumentaci silnice Znojmo – Pohořelice.

„Hledali jsme takové řešení, které bude přijatelné pro ministerstvo dopravy, ŘSD, kraj i obce,“ dodal projektant. S dvouproudou silnicí se ale zase nechce smířit předseda znojemské okresní hospodářské komory Theodor Dvořák.

„Chceme se pokusit prosazovat a shánět peníze na rychlostní komunikaci, tedy čtyři pruhy. Pokusíme se dostat tuto variantu do krajské územní dokumentace,“ kontroval Dvořák.

Kvalitní mezikrok

Smířlivý tón volil starosta Znojma Petr Nezveda. „Vezměme dvouproudou silnici s mimoúrovňovými křižovatkami jako kvalitní mezikrok a dotáhněme ho do konce co nejdříve. Naše snaha o prosazení čtyřproudé rychlostní silnice by neměla posunout kompletní opravu silnice ze Znojma do Pohořelic,“ zamyslel se znojemský starosta.

POZNÁMKA DANIELA SMOLY
Dvě a půl hodiny k ničemu. Takový je můj výsledný pocit z workshopu o silnici ze Znojma do Pohořelic. Pánové si v Althanském paláci vyměnili osobní názory na to, jak by měla vypadat hlavní silnice spojující dvě největší města na jihu Moravy. A ptáte–li se na konkrétní závěr, musím jen pokrčit rameny. Nevím, k čemu debata byla. Jsem si jist, že pánové své postoje navzájem znají. Nikdo z nich neustoupil a nakonec stejně o budoucnosti silnice rozhodnou na ministerstvu dopravy. Celá debata tak velmi odlišnými postoji aktérů a nulovým závěrem pouze připomínala bramborový salát, který se po jejím skončení hostům servíroval.

Autor: Daniel Smola

2.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Architekti chtějí zaujmout vinaře. V krojích.

Architekti chtějí zaujmout vinaře. V krojích

Ilustrační foto.

Více nehod motorkářů v kraji: letos již čtyři mrtví, přibylo i zraněných

Výměny žížal? Nadšenci se navzájem hledají na mapě

Jižní Morava - Kromě třídění odpadu začali lidé v domácnostech používat žížalí kompostéry. Vznikla i mapa, díky které se mohou navzájem kontaktovat. Zapojili se nadšenci na Znojemsku a Hodonínsku.

Reakcí na bodnutí přibývá. Hmyz útočí i na lékaře

Brno /ANKETA/ - Nejprve pobodali sršni mladého muže, poté zaútočili na dvě posádky záchranářů a kolemjdoucí. Scéna jako z hororu se odehrála v neděli večer v brněnské Bystrci. Výjezdů k lidem, u nichž se projeví alergická reakce na bodnutí včelou, vosou či sršněm, je podle odborníků v létě výrazně více.

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Krumlov a Šanov chystají nové parcely

Znojemsko – Desítky parcel začnou brzy nabízet zájemcům o stavbu rodinných domů radnice na Znojemsku. Nyní úředníci pracují na přípravě sítí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení