„Aktuální kauzou je diskriminace. Na webových stránkách www.spotrebitele.info/diskriminace mohou spotřebitelé přes systém vytvořený SOS oslovit poslance či senátory, které si vyberou. Prostřednictvím e-mailů mohou zaslat svou praktickou zkušenost s diskriminací a podpořit tak přijetí antidiskriminačního zákona,“ uvedla koordinátora projektu Jana Pospíšilová.

Poslankyně Marta Bayerová už registruje kolem deseti mailů s náměty. „Jako členka podvýboru pro ochranu spotřebitele se všemi podněty budu vážně zabývat,“ sdělila Bayerová. Dodala, že ze Znojemska zatím žádná stížnosti či připomínka touto cestou nepřišla.

K řešení diskriminace tímto způsobem SOS přistoupilo, protože se spotřebitelé s diskriminačním jednáním setkávají a nejsou to případy ojedinělé. „Antidiskriminační zákon je základním řešením tohoto celospolečenského problému,“ vysvětlila právnička sdružení Eva Petlachová. Mezi nejčastější formy takového nepřijatelného chování patří účtování vyšších cen cizincům, účtování dvojích cen pro ženy a muže u vybraných typů služeb nebo odmítání přístupu rodičů s kočárkem do obchodu.