Nakonec jen jedinou nabídku od dvou původních uchazečů na pořádání Znojemského historického vinobraní hodnotila včera výběrová komise složená ze zástupců města a Znojemské Besedy. Za vítěze tak chvíli před polednem označila pražskou MVP agency. Druhý soutěžící, rovněž pražská agentura, Part agency, překročila stanovenou maximální cenu pět milionů a osm set tisíc korun. Z řízení tak byla vyřazena.

Věc má ale háček. Ani nabídka vítěze nebyla totiž bez vady. Výběrová komise firmu MVP agency označila za vítěze pouze „podmínečného“. „Hodnotící komise se usnesla na tom, že MVP agency se stane vítězem tohoto výběrového řízení, pokud odstraní formální nedostatek. Vyzveme tohoto uchazeče, aby nedostatek odstranil do tří pracovních dnů,“ sdělila mluvčí města Znojma Renáta Šimečková.

Podle ředitele Znojemské Besedy Dušana Vargy jde jen o formální nedostatek. „Agentura má od pojišťovny zatím jen příslib, že Znojemské vinobraní pojistí v případě její výhry ve výběrovém řízení. Předpokládám tedy, že nyní nebude pro firmu problém získat skutečné pojištění, tedy nejen příslib,“ uvedl Varga.

Představitelé vítězné agentury se o doplňujícím požadavku Znojma dozvěděli včera chvíli po poledni. „Hned na tom jdu pracovat, problém by to být neměl,“ řekla asistentka obchodu MVP agency Zuzana Kratochvílová. Podle Vargy zvítězila MVP především proto, že ve výběru byla nakonec jediná. „Zaujalo mě ale například i to, že na Horním náměstí chce agentura uspořádat jakousi lidovou veselici,“ dodal ředitel.

Pokud MVP podmínku Znojma splní, bude následovat patnáctidenní odvolací lhůta. „Ve druhé polovině června bychom měli podepsat smlouvu,“ dodal Varga. O bližších obrysech nabídky se včera představitelé firmy MVP agency odmítli bavit. „Dokud nebudeme mít oficiální potvrzení, nebudeme se k výběrovému řízení vyjadřovat,“ dodala Kratochvílová.

Podle informací Znojemského deníku Rovnost by programem vinobraní měl na hlavním pódiu provázet někdo z trojice moderátorů Martin Dejdar, Petr Rychlý nebo Bob Klepl. Hlavními hudebními hvězdami mají být Hradišťan, Javory a Buty. O tom, kdo bude představitelem krále či královny projekt mlčí.

„Vinobraní koncipujeme jako výjimečnou akci plnou zábavných aktivit pro celou rodinu. Chtěli bychom nabídnout celou řadu možností, jak se zapojit do programu. Ať už v průvodu, v různých soutěžích, hrách, v pouličním divadle, rytířských kláních či specializovaném programu pro děti. Akce je přehlídkou současnosti i historie vinařského kraje a neměla by být přehlídkou české pop music ani hvězdiček Superstar,“ sdělil už v úterý jen velmi obecně Jan Polouček z MVP agency. „Věříme, že dokážeme garantovat dodání celého rozsahu zakázky za uvedou cenu,“ dodal Polouček.