„Lidé si zakoupili více vstupenek než v minulých letech, jejich cena byla taky vyšší,“ řekl místostarosta Marian Keremidský. Za dvoudenní permanentku zaplatili loni při vstupu na akci návštěvníci o čtyřicet korun méně. Letos ale přišlo zhruba o tři tisíce lidí více. Vinobraní tak celkem vydělalo milion sedm set tisíc korun.

Ze zlepšení vybírání vstupného by měl do pokladny organizátora vinobraní plynout podle Keremidského ještě více peněz. Na příští rok plánuje Znojemská beseda zavedení náramků podobných těm, které dostávají lidé místo vstupenek na velkých hudebních festivalech. „Sníží se tak možnost manipulování a přenášení vstupenek,“ soudí Keremidský. K dalšímu zvýšení zisku by podle něj mohl přispět i levnější program.

Vinobraní ale přináší peníze nejen městu ale i podnikatelům. Podle průzkumu na něm návštěvníci průměrně utratí osm set korun. „Mimo znojemští návštěvníci na akci utratí v průměru zhruba ještě o dvě stě korun více,“ řekl jeden z organizátorů výzkumu Pavel Kovařík. Poprvé na vinobraní lotos přijela pětina dotázaných. „Zajímavé je, že jeden z důležitých impulsů k návštěvě akce je pro řadu lidí setkání s přáteli. S tímto motivem by mohlo město například více pracovat při marketinkové kampani,“ soudí Kovařík.

Více propojený s vinobraním by měl být v příštím roce jubilejní desátý ročník filmového festivalu o gastronomii Znojemský hrozen. „Jeho termín jsem přesunuli na týden po vinobraní, v centru města tak zůstanou stánky s tradičními výrobky a občerstvením,“ uvedl Keremidský.