VYBERTE SI REGION

Vlakem do Brna? Přes Břeclav, nabízí ministr dopravy Dan Ťok

Znojemsko – Přímé vlakové spojení s Brnem má Znojmu vrátit chystaná modernizace trati mezi Znojmem a Břeclaví. Myšlenku představil ministr dopravy Dan Ťok, znojemský starosta Vlastimil Gabrhel s ní vyjádřil spokojenost. Podle spolku pro regionální veřejnou dopravu je modernizace trati do Břeclavi důležitá, ale stát a jeho správci železnic by neměli zapomínat na trať přes Krumlov.

16.3.2016 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Autor: DENÍK/Daniel Smola

Znojmo v současné době přímé vlakové spojení s Brnem prakticky nemá. Cestující musí přesedat buď v Hrušovanech nad Jevišovkou nebo Břeclavi a počítat s celkovou cestovní dobou téměř dvě a půl hodiny. Autobusem se ze Znojma do Brna dostanou za hodinu. „Autobus dnes vychází lépe, cenově i časově, jak ze Znojma, tak z Hrušovan. Rychlejší vlaky zní zajímavě, už proto, že cestování vlakem bývá pohodlnější, ovšem podle toho, jaké by tu jezdily soupravy. To, co tady dráhy používají nyní, by k cestě až do Brna zrovna nelákalo," uvažovala Monika Mažárová z Hrušovan nad Jevišovkou.

Cestovat ze Znojma do Brna přes Břeclav by jí přišlo zvláštní. „Je škoda odepisovat trať do Krumlova, na ní by se mohly po opravě vlaky dostat ještě na lepší časy. Navíc si nejsem jistá, jak moc reálné jsou kalkulace rychlejších časů na opravené trati přes Břeclav. Vlaky totiž například mezi Znojmem a Hrušovany ráno i odpoledne staví prakticky v každé stanici, protože vozí školáky," poukázala Mažárová.

Se začínající modernizací trati do Břeclavi hodlá vystačit ministr dopravy Dan Ťok. „Preferujeme dokončení modernizace této trati a následné napojení na Brno. Po opravách by tato trasa měla být rychlejší, než pokud bychom zvyšovali kapacitu trasu přímého napojení Znojma s Brnem," uvedl ministr. Oprava má umožnit zrychlení trati z osmdesáti na sto dvacet kilometrů v hodině. Do Břeclavi by sek vlak dostal za necelou hodinu a za dalších pětadvacet minu by přijel do Brna. Starosta Vlastimil Gabrhel plán ocenil. „Jde o reálnou variantu, která určitě zvýší komfort cestování na jižní Moravě. Jsme spokojení," konstatoval starosta.

Jinak věc vidí Spolek pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě. „Politici mají částečně pravdu v tom, že modernizace trati do Břeclavi je užitečná a potřebná. Jde o významnou trasu pro cesty na Ostravsko či Slovensko. Na trať do Krumlova ale rozhodně nemůžeme zapomínat, ani ji přehlížet," apeloval předseda spolku Martin Kouřil. Poukázal na několik let známá čísla. „Trať přes Krumlov nabízí kratší a po modernizaci rychlejší spojení. Jízdní doba by se pohybovala kolem hodiny, tedy zcela konkurenceschopná vůči autobusům, "řekl Kouřil.

Autor: Martin Moštěk

16.3.2016 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

Wolfdog. Brněnský Zetor ukázal obrněný transportér, zatím na papíře

Brno – Obrněný transportér pro osm vojáků výsadku a tři členy posádky chce vyrábět brněnský Zetor. Stavbu demonstrátoru k testování bojového vozidla Wolfdog zatím neschválili. „Předně je potřeba získat zájemce," sdělila jednatelka firmy Zetor Engineering Isabela Vršková.

Z autoplachet dělaly tašky už naše babičky, říká výrobce z Břeclavi

Břeclav – Kamionová plachta. Většina lidí si ji spojí s obrovským autem, přepravou nejrůznějšího zboží, a možná dokonce s dopravními zácpami. Nikoliv však Břeclavan Ivan Kábrt s Jiřím Lernbecherem, kteří plachty využívají pro netradiční druh podnikání. Dvojice z nich vyrábí tašky, batohy nebo třeba peněženky. „Lidé se někdy smějí a jsou překvapení, že se dá z něčeho takového vůbec tvořit. Materiál má však hrozně moc výhod," povídá mladší z mužů Kábrt.

Tragické nehody: za půl roku zemřelo v jižních okresech 6 lidí, méně než loni

Jižní Morava – Rychlá jízda, nevěnování se řízení, nepozornost, alkohol. To jsou hlavní příčiny dopravních nehod v prvním pololetí na jihu Moravy. Příznivě vychází z policejních statistik nejsmutnější kolonka. O dvě třetiny totiž klesl počet lidí, kteří na silnicích Břeclavska, Hodonínska a Znojemska zahynuli. Naposledy jmenovaný region má zatím nejvíce usmrcených. Jak loni, tak letos.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.