Půjde-li vše podle představ podnikatelů, šampaňské se o jeho trup roztříští už příští rok. Ve stejném termínu by pak měl katamarán na Dyji poprvé vyplout.

„Už od roku 2008 uvažujeme o stavbě většího katamaránu. Snažili jsme se i o získání financí z dotačních programů Evropské unie. Došli jsme totiž k názoru, že další starší loď na Vranovské přehradě by pro nás znamenala krok zpět. V těchto dnech zpracováváme poslední detaily projektu,“ přiblížil jeden ze spolumajitelů Lodní dopravy Vranov Jiří Čurda.

Nová dvoupalubová loď pro dvě stě třicet osob má být jednatřicet metrů dlouhá a devět metrů široká. „Samozřejmě si uvědomujeme, že jde o velmi vysokou investici přesahující částku patnáct milionů korun. Přesto věříme, že právě tato loď bude velkým přínosem pro osobní lodní dopravu na vranovské přehradě a zařadí se mezi hojně vyhledávané atrakce pro turisty v rámci celé České republiky. Byla to od začátku naše strategie. Vrátit na Vranov lodě nové, takové, kterých u nás moc není,“ doplnil další z majitelů lodní dopravy Dalibor Dufek.

Na vlnách Dyje v přehradě se již houpá i další loď . Jde o hydrobus Dyje podnikatele Martina Balíka. Ten původně plánoval provozování konkurenční dopravy již v letošní sezoně. Poté, co jeho loď osm měsíců parkovala na odstaveném parkovišti v Lesné, neboť neměla potřebná povolení pro spuštění na vodu, dostal ji podnikatel do vln přehrady teprve před měsícem.

Podle Povodí Moravy ale loď Dyje stále nemá oficiální kotviště. „Máme od pana Balíka žádosti o pronájem několika pozemků, které si sám vytipoval. V tuto chvíli však nevíme, zda mu vyhovíme, nebo ne,“ naznačila mluvčí Povodí Veronika Hrdá.

Majitel Dyje neměl v pátek čas Znojemskému deníku poskytnout bližší informace o tom, kdy by jeho loď mohla vyplout. „Povolení nepotřebuji. Omlouvám se, ale nemám čas,“ řekl pouze Balík.

Ztrátová doprava

Případné konkurence se provozovatelé Lodní dopravy Vranov neobávají.
„Konkurence je vítaná a přináší někdy i změnu k lepšímu. Ale podle našeho názoru toto už moc neplatí v oboru osobní lodní dopravy a tím spíše ne na Vranově. Všeobecně je osobní lodní doprava považovaná za ztrátovou a na mnoho místech v České republice je dotovaná městy a obcemi,“ konstatoval Čurda.

Na Vranovské přehradě to tak podle něj není.
„Na provoz, který stojí nemalé částky a na další rozvoj si společnost musí vydělat jen a jen sama. Máme za sebou pět let úspěšného provozu od roku 2006, kdy se po dlouholeté přestávce začala psát nová historie osobní lodní dopravy na vranovském přehradním jezeře. Víme tedy, o čem hovoříme,“ zakončil Čurda.

Plány katamaránu společnosti Lodní doprava Vranov.