Řádově statisíce hodlá do své kampaně investovat znojemská ODS. „Určitě nebudeme dělat žádnou megakampaň, jak o nás lživě tvrdí ČSSD. Převážná část rozpočtu kampaně bude hrazena z příspěvků našich kandidátů na předních místech. Menší část z příspěvků našich místních podporovatelů. Zásadně musím odmítnout lživé náznaky konkurence, mezi sponzory není a nebude žádná z firem, které pracují pro město,“ dopředu se brání případným útokům opozice starosta Znojma a lídr občanských demokratů Petr Nezveda.

Asi druhou nejvyšší sumu investuje do kampaně Sdružení nestraníků s Milošem Bogdanem v čele. „Kampaň za nejvýše dvě stě padesát tisíc korun bude financována z vlastních prostředků kandidátů a darů sympatizantů. Obejdeme se bez sponzorů,“ uvedl Bogdan.

Sto osmdesát tisíc korun bude stát zviditelnění znojemských Zemanovců. „Sto tisíc uhradí ústředí strany, zbylá část je od drobných sponzorů z řad fyzických osob mimo Znojmo. Místní sponzory nemáme,“ sdělil znojemský lídr strany a místostarosta Znojma Marian Keremidský.

Shodně řádově desítky tisíc korun chtějí za kampaň do komunálních voleb utratit znojemští komunisté a křesťanští demokraté. Komunisté na kampaň vyberou peníze od svých členů, KDU–ČSL má i sponzory. „Jde ale o částky v řádu několika tisíc korun,“ upřesnil lídr strany a další ze znojemských místostarostů Pavel Balík. Jen se čtrnácti tisíci korunami si budou muset vystačit Znojemští patrioti – Nezávislí demokraté. „Prostředky vybereme mezi kandidáty. Sponzory nemáme a ani už nehledáme. Nemusíme být nikomu zavázaní,“ uvedla jednička na kandidátce patriotů Rostislav Koníček.

Ostatní oslovené strany a sdružení se spokojili s velmi vágními odpověďmi. Výši rozpočtu na kampaň tak většinou zatajily. „Náš rozpočet je dostatečně velký k tomu, abychom oslovili všechny naše voliče. Konkrétní výši rozpočtu můžeme prozradit po volbách, v průběhu kampaně to ze strategických důvodů nejde,“ napsal v odpovědi na dotazy Deníku lídr sociálních demokratů Zbyšek Kaššai.

Neváhal si však rýpnout do představitelů stran, sedících nyní na radnici. „Znalostmi, vědomostmi a nasazením se snažíme vyrovnat megakampaním ODS a Zemanovců. Proč mají tyto, na radnici vládnoucí strany největší kampaně, ať si volič odpoví sám,“ podotkl Kaššai. Otevřenější nebyl ani předseda znojemského klubu Věcí veřejných Radovan Vodička. Strana se chce soustředit především na jednotlivá setkání kandidátů s voliči.

„Výše rozpočtu je právě taková, aby stačila na uvedený způsob kampaně,“ dodal Vodička. Obdobně odpověděli i představitelé TOP 09, hnutí Občané městu – město občanům, Znojma – otevřeného města, Strany svobodných občanů či Nové generace. „Naše kampaň bude vedena co nejúsporněji. Náš rozpočet je závislý na aktivitách jednotlivých kandidujících,“ řekl třeba Petr Dušejovský ze sdružení Znojmo – otevřené město.