Nezvyklé personální potíže řeší letos potřetí znojemská radnice. Radním se nedaří najít klíčového úředníka přes městské investice. Tento týden museli kvůli malému zájmu vypsat nové výběrové řízení.

Podle starosty Znojma Vlastimila Gabrhela funguje odbor správy majetku a investic, vzniklý před rokem sloučením dvou dosavadních odborů, dobře a je tahounem důležitých změn. „Od uchazeče o funkci vedoucího oddělení požadujeme splnění základních zákonných požadavků a vysokoškolské vzdělání. Uvítáme zkušenosti z práce ve veřejné správě, znalost angličtiny a němčiny či zvláštní odbornou způsobilost," napsal do ve středu zveřejněného vyhlášení konkursu tajemník radnice Petr Váka. Přihlášky radnice přijímá do sedmého září. Nový vedoucí má do své kanceláře usednout počátkem října.

Podle původního plánu měl už nový vedoucí pomalu začít úřadovat. Ovšem městská rada nakonec neměla prakticky jinou možnost než výběrové řízení zrušit. „Přihlásili se čtyři uchazeči, tři z nich ale nesplnili požadované podmínky. Jelikož zůstal jediný vyhovující uchazeč, výběrové řízení se nekonalo. Oddělení investic prozatím řídí vedoucí odboru správy nemovitostí a investic Jana Antošová," sdělila mluvčí radnice Zuzana Pastrňáková. V neúspěšném kole hledala radnice zájemce s požadovaným vysokoškolským technickým vzděláním, ideálně stavebního směru.

Znojemský sociálnědemokratický starosta Vlastimil Gabrhel nechtěl o důvodech omezeného zájmu o důležité úřednické místo příliš spekulovat. Naznačil, že svou roli mohou hrát různé návyky a styl práce. „Člověk, kterého jsme vybrali dříve, na vlastní žádost odešel, dal přednost soukromému sektoru. Obecně, myslím, platí, že každý, kdo chce pracovat ve veřejné sféře, musí počítat s tím, že veškeré počínání v ní je řízeno mnoha různými předpisy a směrnicemi. Pokud jde o výběrová kritéria, mírně jsme je rozšířili, aby se mohlo přihlásit více uchazečů," sdělil starosta. Kontroverzní sloučení někdejšího odboru majetku a rozvoje se podle něj osvědčuje.

„Nemělo jiný důvod než blízkost a podobnost jejich agendy. Nový odbor funguje velmi dobře. Nastavili jsme řadu nových pravidel. Odbor je nositelem důležitých změn, které vedou k úspornějšímu a efektivnějšímu úřadu. Příkladem je nedávné spuštění elektronických aukcí," řekl starosta Vlastimil Gabrhel.

Někdejší starosta a nynější lidovecký místostarosta Pavel Balík zachoval v hodnocení koaliční zdrženlivost. „V mé době byly oba odbory samostatné, což plynulo z jejich poněkud odlišného zaměření. Současnou situaci nechci posuzovat, odbor správy nemovitostí a investic spadá pod pana starostu, je tedy na něm, aby jeho práci hodnotil," konstatoval Balík.

Bývalý radní a nyní zastupitel opozičních občanských demokratů Jiří Kacetl se sloučením odborů zcela smířený není. „Takové organizační změny jsou v kompetenci radních.

Jisté je, že oba odbory byly samy o sobě velké a důležité. Jejich sloučení mělo i účelovou motivaci," řekl zastupitel s odkazem na případ bývalé vedoucí majetkového odboru Renaty Horákové. Potíže s hledáním šéfa oddělení podle něj mohou souviset i s kvalifikačními požadavky. „Lidí s technickým či stavebním vysokoškolským vzděláním není tolik a snadno najdou uplatnění v soukromé sféře. Pokud jsou nyní kritéria širší, může být zájemců víc. Svou roli ale bude hrát i to, že hledaný úředník musí být důležitým spolupracovníkem vedení města," uvažoval Kacetl.