VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Znojemský hrozen uznávají i v Puppu

Znojmo - Festival Znojemský hrozen si za jedenáct let své existence získal renomé mezi odborníky v celé zemi. Znají ho profesionální kuchaři, firmy vyrábějící potraviny i školy.

19.9.2009
SDÍLEJ:

Festival Znojemský hrozen. Ilustrační fotoFoto: DENÍK/ Archiv

Kofola, Mattoni, Rajec, Starobrno, Pilsner Urquell či Hamé. Nejen tyto společnosti, které se zabývají výrobou potravinářských produktů, si brzy vyzdobí reprezentační interiéry svých podniků cenami z festivalu Znojemský hrozen.

Řada odborníků z oblasti gastronomie a marketingu si dnes Znojmo spojuje nejen s vinobraním, ale také s mezinárodním televizním a rozhlasovým festivalem o gastronomii. Jeho jedenáctý ročník vyvrcholil včera slavnostním galavečerem s předáváním cen v divadle.
Televizní reklamní spot s názvem Nuda, společnosti Kofola, získal Zlatý hrozen před dvěma roky. „Tento spot již nepoužíváme, ale cenu za něj máme vystavenou společně s dalšími certifikáty jako například cenou Louskáček či oceněním Dodavatel roku,“ řekl tiskový mluvčí společnosti Martin Klofanda.

Ocenění Kluci v akci

Jednu z cen si ze Znojma již dříve odvezl také televizní pořad o vaření Kluci v akci. „Ceny ze Znojemského hroznu si vážíme především proto, že jsme ji získali od profesionálů. A to nás těší. Jsme totiž nejlepší,“ řekl jeden z protagonistů pořadu kuchař Ondřej Slanina.
Po celou dobu fungování festivalu je jeho partnerem Asociace českých reklamních agentur. Její ředitel potvrzuje vzrůstající prestiž festivalu.

„Množství informací o Znojemském hroznu mezi odborníky, ale i laickou veřejností, stále přibývá. Je to i díky tomu, že se dále rozšiřuje bohatost programu. Není to jen o jednoduché reklamě typu Přijeďte na Znojemský hrozen. Díky doprovodným akcím pak logicky roste i informovanost o festivalu,“ uvedl prezident asociace Pavel Brabec.

Dodal, že důležitou součástí festivalu je veřejnost. „Kvalitní produkce o jídle a kulinářství je určena především pro širokou veřejnost. Práce profesionálů v odborných porotách pak spočívá v posouzení kvality pořadů a udělení cen,“ dodal Brabec.

Šéfkuchaři vědí

Povědomí o festivalu mají odborníci po celé republice. „Jde o dobře zapsaný festival. Vím o něm poměrně hodně i díky tomu, že se na jeho přípravě spolupodílel i jeden náš absolvent. Akce má bohatou účast soutěžících a hlavně dobré doprovodné programy i odbornou úroveň,“ myslí si ředitel hotelové školy v Mariánských Lázních Jiří Chum.

Pozdější termín pro pořádání festivalu by přivítala majitelka Hotelové školy Labská v Pardubicích. „Místo konání Znojemského hroznu je pro nás poněkud daleko, přesto jsme uvažovali, že bychom se přijeli podívat. Komplikovaný je však termín, protože září je ve škole vždy hektické,“ nastínila majitelka soukromé školy Libuše Vodochodská.

Samotnou existenci festivalu oceňuje také další odborník, který vychovává budoucí šéfkuchaře či hoteliéry.
„Jsem rád, že se podobná akce koná. Od nás do Znojma jezdí studenti individuálně. Osobně znám řadu pořadů či filmů, které se na Znojemském hroznu prezentovaly,“ doplnil ředitel vyšší odborné školy cestovního ruchu v Českých Budějovicích Kamil Flachs.

Festival zná také řada špičkových kuchařů. „Přestože jsem se festivalu zatím nikdy neúčastnila, znám ho z médií. Vím, že ho odborníci hodnotí velmi vysoce,“ uzavřela šéfkuchařka karlovarského Grandhotelu Pupp Vlaďka Příhodová.

Autor: Dalibor Krutiš

19.9.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nedělní srážka dvou aut na bantické křižovatce si vyžádala dva mrtvé a pět těžce zraněných včetně tří dětí.
AKTUALIZOVÁNO
8

Na křižovatce nedal přednost. Zabil sebe i spolujezdce, dalších pět zranil

Jak reklamovat koupený dům či byt

Mobilní rozhlas pomůže také v krizi, slibuje autor. V kraji ho využívá 39 obcí

Blanensko, Vyškovsko - V mobilu pípne SMS. Zpráva o tom, že lékař dnes neordinuje, přišla přímo od starosty a ušetří tak zbytečnou cestu do ordinace. Tak funguje aplikace Mobilní rozhlas. Podle Barbory Valešové z Mobilního rozhlasu ji v Jihomoravském kraji využívá devětatřicet obcí.

Zábava v plastové kouli? Lide v ní hrají fotbal nebo se promenádují po vodě

Jižní Morava /LÉTO V POHYBU, INFOGRAFIKA/ - Koho by nelákalo chodit po vodě? I na jižní Moravě si zájemci mohou aspoň vzdáleně vyzkoušet, jaké to je. Na čtyřech místech v regionu lze otestovat aquazorbing, tedy pohyb v nafouknuté plastové kouli na hladině. Věnuje se mu sedmý díl seriálu Deníku Rovnost Léto v pohybu.

Zarážení hory pomáhá ochránit vinohrady. Vinaři soudili i skupinku zlodějů

Tasovice /VIDEO/ - Slavnost Zarážení hory pořádali v sobotu už potřetí obyvatelé Tasovic a Spolek vinařů svatého Klementa. Všude bylo plno vína, krojů a moravských písní. "Věřím, že se všichni při písničce a skleničce dobrého vína společně pobavíme a navíc pomůžeme ochránit naše vinohrady v době zrání před chorobami, špačky, zlým počasím a zloději. Hrdě můžeme prohlásit, že naše právo platí už od šestého století," řekl na úvod za pořadatele slavnosti František Houšť.

Kometa a Orli se bijí i v přípravě: Nenecháme si všechno líbit, říkají

Brno, Znojmo – Přátelské utkání v hokeji? Spíš používejme termín přípravné. O nevraživost a bitky totiž není nouze ani v letošním létě. I hokejisté jihomoravských celků Komety Brno a Orlů Znojmo už při prověrkách na novou sezonu shodili rukavice. „Párkrát jsem se porval i v přátelácích. Nerozlišuju, jestli je to příprava, nebo ostrý zápas, každý jde do utkání naplno,“ řekl znojemský bek Jan Lattner.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení