VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Znojma míří elektrická dráha

ZNOJMO - Největší regionální investice v železniční dopravě po druhé světové válce se chystá na Znojemsku. Dvanáct kilometrů dlouhá eletrická trakce zlepší spojení Znojma s Rakouskem. Do Vídně by mohlo jezdit až dvaadvacet vlaků denně.

17.5.2007
SDÍLEJ:

ilustrační fotoFoto: zdroj ČD

Poslední podrobnosti projektu elektrifikace železniční trati z Šatova do Znojma ladí projektanti a zástupci drážní Správy dopravní cesty.

Pokud zdárně projednají žádost drah o rozšíření projektu i o nákladní dopravu, vyhlásí železniční správci v nejbližší době soutěže na projekt i dodavatele stavby. Stavba má naplno začít příští rok.

„Je to největší investice v oblasti železnice v regionu od obnovy vybombardovaného znojemského nádraží po druhé světové válce,“ uvedl přednosta znojemské železniční stanice Pavel Karšulín.

Chystané práce přinesou změny i na samotném nádraží. „Vzniknou zde nové ostrovní perony i nová automatika na ovládání výhybek z jednoho centra,“ dodal Karšulín.

Ředitel olomoucké Správy dopravní cesty předpokládá, že vše potřebné k přípravě stavby by mělo být k dispozici do konce roku. „Po uzavření posledních jednání můžeme připravit jak soutěž na projekt, tak na zhotovitele stavby. Obě patrně vyhlásíme současně. Pokud jde o financování, budeme usilovat o získání šedesáti procent rozpočtu z evropských fondů,“ sdělil ředitel Jiří Mlynář.

Obnova zhruba dvanácti kilometrů trati, vybudování elektrické trakce nad ní, výměna konstrukce šatovského mostu a rekonstrukce znojemského přijdou celkem na téměř půldruhé miliardy korun. Trasu z Retzu do Šatova elektrifikovali Rakušané loni.

Již nyní má Znojmo díky vlakům rakouských drah komfortnější vlakové spojení s Vídní než s Prahou či Brnem.

„Rakouští kolegové nás již seznámili s plánem spojů po dokončení elektrifikace. Počítali původně s patnácti páry vlaků, nyní již uvažují o dvaadvaceti,“ podotkl Karšulín.

V ranní špičce mezi pátou a osmou hodinou by tak ze Znojma měl do rakouské metropole odjíždět spoj každých deset minut či čtvrt hodiny. „Vše bude v rakouské režii, je to jejich intervalová doprava, kterou ale mohou využít i čeští cestujících za obdobných cenových podmínek a slev jako nyní,“ řekl přednosta.

Osobní vlaky tak budou především zajišťovat příměstskou dopravu pro širší okolí Vídně. „Pohodlnější přímé vlaky ale také zvednou zájem Rakušanů o výlet do Znojma a po uvolnění pracovního trhu to bude zajímavější i pro lidi cestující od nás za prací,“ dodal přednosta.

„Pro město to bude nepochybně přínos, jak pro rozvoj turistiky, tak obchodu. Může klesnout i silniční doprava mezi Znojmem a Vídní,“ uvedl místostarosta Jan Blažíček.

17.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hokejisté Přerova (ve žlutém) v přípravě proti Orlům Znojmo.

Orli si na Zubrech smlsli. Přerov dostal od Jihomoravanů „bůra"

Architekti chtějí zaujmout vinaře. V krojích.

Architekti chtějí zaujmout vinaře. V krojích

Více nehod motorkářů v kraji: letos již čtyři mrtví, přibylo i zraněných

Jižní Morava – Horké léto a vášeň pro rychlost plní jihomoravské silnice motorkáři a policejní statistiky novými záznamy o dopravních nehodách. Poslední s tragickými následky vyšetřovali policisté devátého srpna u Čejkovic na Hodonínsku.

Výměny žížal? Nadšenci se navzájem hledají na mapě

Jižní Morava - Kromě třídění odpadu začali lidé v domácnostech používat žížalí kompostéry. Vznikla i mapa, díky které se mohou navzájem kontaktovat. Zapojili se nadšenci na Znojemsku a Hodonínsku.

Reakcí na bodnutí přibývá. Hmyz útočí i na lékaře

Brno /ANKETA/ - Nejprve pobodali sršni mladého muže, poté zaútočili na dvě posádky záchranářů a kolemjdoucí. Scéna jako z hororu se odehrála v neděli večer v brněnské Bystrci. Výjezdů k lidem, u nichž se projeví alergická reakce na bodnutí včelou, vosou či sršněm, je podle odborníků v létě výrazně více.

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení