Konkrétně elektrický koncept Land Cruiseru s přídomkem „Se“ je ostře sledovanou záležitostí. Toyota by na něm totiž mohla ukázat, jakým směrem bude jeden ze stěžejních modelů pokračovat dál. Land Cruiser, který má v současnosti ve světě mnoho podob a velikostí, se stal za mnoho dekád vývoje synonymem pro SUV v prapůvodním slova smyslu – tedy takové, které nabídne komfort, ale zároveň se s rámovým podvozkem neztratí ani v těžkém terénu.

Prohlédněte si Toyotu Land Cruiser Se v naší galerii:

Koncept Land Cruiseru Se se ovšem původní představě do značné míry vymyká, a nejde jen o elektrický pohon. Ačkoliv je ohledně vozu jen málo informací, dozvěděli jsme se, že dostane samonosnou karoserii, a že i přestože se na terén nezapomnělo, primárním působištěm bude v tomto případě město a silniční cestování. Zde nabídne 5 150 milimetrů dlouhá karoserie prostor pro 7 cestujících a Toyota zdůrazňuje i mimořádně tichý elektrický pohon.

Řídit toto vozidlo lze i s řidičákem na moped
Audi má elektrickou rikšu pro Indii. Využije staré baterie z velkého SUV

Kdy a jak se dostane elektrický Land Cruiser Se do sériové výroby je zatím v neznámu. V tomto případě se jedná skutečně pouze o koncept.

Sériové výrobě blíže, i když spíš pro americký trh, je pak druhý představený koncept EPU. Jde o pick-up menší velikosti, dosahující na délku „jen“ 5 070 milimetrů, disponující čtyřdveřovou pětimístnou kabinou a samonosnou karoserií, zahrnující baterie v podlaze. Byť stejně jako v případě Land Cruiseru Se, ani tady nic nepadlo o pohonu a technických údajích.

Prohlédněte si pick-up Toyota EPU v galerii:

Největší změnou oproti konceptu Land Cruiseru je fakt, že u EPU představila Toyota i fotografii interiéru. Volant jako z formule se asi do sériové výroby jen tak nedostane, ale zajímavě a skutečně použitelně vypadá koncepce palubní desky s úložnými prostory a také velký displej, v němž jsou přímo zabudovány fyzické ovladače.

Ani v případě Toyoty EPU nevíme kdy (a jestli vůbec) se vůz objeví v sériové podobě.