Geologie ani nemusí být váš koníček, ale naučná stezka Národní přírodní rezervací Krumlovsko-rokytenské slepence je dobrý tip třeba na víkendovou vycházku. První zastávku najdete u dolního zámeckého parku, pokračovat pak můžete na Střelncii a po zelenobílé stezce vystoupat na Křížový vrch a pokochat se výhledy na město.

Znojmo na hladině Znojemské přehrady z luk nad přehradou v Národním parku Podyjí. To je pohled až dech se tají.
Okouzlený poutník nad Dyjí. Procházka okolím Znojma

Hlavní trasa stezky pokračuje po modré značce lesní cestou a pěšinkami kolem Čertova kamene k oblíbené kapli svatého Floriána. a dál ke kapli Panny Marie u Rokytné, oblíbeného místa vycházek zvaného Mariánská studánka. V údolí pod kaplí můžete zejména v předjaří objevit dvoustupňový vodopád. Od kaple cesta pokračuje do místní části Rokytná. Podél řeky Rokytné se můžete vrátit buď zpět do města nebo pokračovat opačným směrem kolem řeky k Budkovicím a dál do Ivančic.

Zimní procházka Hradištěm. Moravské Macchu Picchu. Musel jsem přes neudržované zídky a terasy slézt od Eliášovy kaple hodně dolů, abych si tu dodnes udržovanou část mohl prohlédnout. I na těch neudržovaných je z opracování kamenů vidět, že něco pamatují.