Moderátorské duo Martin Dejdar a Petr Rychlý a jako jedna z hlavních hvězd Aneta Langerová. Tolik prozatím odhalili zástupci znojemské radnice i pořádající agentury z programu jednadvacátého znojemského historického vinobraní. Smlouvu s pražskou agenturou MVP agency podepíše ředitel Znojemské Besedy Dušan Varga zřejmě tento týden.

„Zástupci agentury a ředitel Besedy dokončují ladění programu. Městská rada na svém posledním zasedání rozhodla, že vstupné zůstane stejné jako loni s tím, že tentokrát budou mít volný vstup děti do patnácti let,“ referoval o přípravách místostarosta Jan Grois.

Představitelům města už formálně nic nebrání podepsat s agenturou smlouvu. „Lhůta pro odvolání proti výsledkům výběrového řízení již uplynula, nikdo jí nevyužil. Očekávám, že smlouvu podepíšeme koncem týdne,“ sdělil starosta Zbyšek Kaššai.

Program tradičně největších slavnostní vína v republice představí pořadatelé po podpisu smlouvy. „Už teď můžeme říct, že hlavními moderátory budou Martin Dejdar a Petr Rychlý. Z hudebních hvězd nabídneme například Anetu Langerovou. Zůstanou zachované tradiční průvody v pátek večer i v sobotu odpoledne,“ doplnil Grois. To potvrdil i PR manager vítězné agentury Jan Polouček. Další jména však sdělit odmítl. „Znojmo s námi probírá ještě nějaké úpravy. Definitivní složení programu, vystupující, představitele krále a královny a další detaily proto oznámíme na tiskové konferenci v první polovině července,“ uvedl Polouček.

Další maraton společných jednání čeká agenturu s městem i podle starosty. „Na první setkání jsme šli s připomínkami k programu, zejména na hlavní tribuně. Dohodli jsme se na změnách, které považuji z pohledu města za vylepšení. Domluvili jsme se také na dalších pracovních setkáních jednou týdně. Zástupci agentury si ve Znojmě pronajmou kancelář, aby- chom byli v plynulém kontaktu,“ doplnil Kaššai.

Podle Poloučka budou na přípravě největší znojemské kulturní akce pracovat desítky lidí z řad zaměstnanců, ale i externisté. „Budeme spolupracovat i se subdodavateli, například s dodavateli techniky, bezpečnostní agenturou a podobně. Snažíme se preferovat místní dodavatele. Rozhodující je ale kvalita služeb a při stávajícím rozpočtu pochopitelně i cena,“ dodal. Návštěvníky vinobraní má bavit program nejen na hlavní tribuně, ale i na vedlejších scénách. „Rytířské turnaje budou v městském parku stejně jako v posledních letech,“ sdělil Varga.

Dodavatelská agentura má na starosti i propagaci akce. „Vzhled propagačních materiálů a konkrétní plány představí agentura,“ dodal ředitel. Ta s tím ale hodlá začít až v polovině července. Tedy jen zhruba měsíc a půl před termínem vinobraní, které je letos devátého a desátého září. „PR kampaň zahájíme tiskovou konferencí, pravděpodobně jedenáctého července. Propagační kampaň pak v polovině stejného měsíce,“ doplnil Polouček.

Znojemské vinobraní v minulých letech propagovala mimo jiné i webová stránka www.vinobrani.cz. V pátek na ní byl rozcestník s odkazy na vinobraní v Mikulově a Znojmě. Zatímco ale o Pálavském vinobraní informuje zájemce již nyní kompletní prezentace s aktualitami, odkazy na minulé ročníky a podobně, znojemský link vede jen na oficiální stránky města do sekce obsahující sdělení, že vinobraní bude letos devátého a desátého září a několik let staré fotografie a dokumenty.

Přípravu znojemského vinobraní letos provází vleklé komplikace. Město o třetinu zkrátilo rozpočet na slavnosti, veřejnou soutěž najatá firma vyhlásila až prvního dubna. Přihlášky do soutěže poslaly jen dvě pražské agentury. Do předepsaného cenového limitu šesti milionů korun se nakonec vešla pouze MVP agency, která se tak stala vítězem řízení.

DANIEL SMOLA
MARTIN MOŠTĚK