Digitální data mohou podle Drnka sloužit galerii jako záloha jedinečného díla Alfonse Muchy. Kromě kvalitního technického vybavení bylo třeba myslet i na organizaci snímání pláten tak, aby nenarušovala chod Národní galerie, kde byla plátna vystavena.

„Pracovat jsme mohli prakticky každý den od šesté hodiny večerní do deváté hodiny ranní následujícího dne a také celé pondělí, kdy je zavírací den. Pro všechny členy týmu, kteří se na digitalizaci Epopeje podíleli, to byl nesmírně náročný měsíc,“ vzpomínal Drnek, pro kterého bylo focení velkým emocionálním zážitkem.

„Pocit mezi plátny v noci za naprostého ticha byl velmi zvláštní. Řekl bych až posvátný. Navíc celou expozici monumentálnost Muchova díla výrazně umocnila. Všechna taková místa, ať už v galeriích, muzeích či ve svatyních a chrámech, mají nějakou společnou energii. Snad ji vyzařují umělecká díla nebo se míchá s energií lidí, kteří ta místa s posvátnou pokorou navštívili,“ dodal fotograf.

Jan William Drnek se fotografii intenzivně věnuje bezmála padesát let. Je členem skupiny Coloratti, skupiny renomovaných světových fotografů a odborníků na správu barev a také členem Asociace profesionálních fotografů.

Své znalosti předává studentům ve specializovaných programech na katedře grafického designu britské univerzity Prague College. Ve své tvorbě se zaměřuje na náročné techniky panoramatické velkoformátové fotografie s vysokým rozlišením.