Proč jste se přihlásila do výběrového řízení na pozici ředitelky Znojemské Besedy?

Chtěla jsem prostě vyhrát. Ale vážně: naše incomingová agentura funguje dobře, jenže až donedávna jsem nepocítila podporu a vstřícnost města při podpoře podnikání v této oblasti. Situace se ale začíná měnit a já bych byla ráda u toho. Navíc jsem přesvědčena, že ředitel Besedy by měl být také manažer, nestačí se jen orientovat na poli kultury.

A další existence vaší agentury Vinotour?

Vinotour zanikne. Nerada bych vyvolala jakýkoliv střet zájmů.

Jaké zásadní změny v činnosti Besedy plánujete?


Nejdůležitější změna bude v tom, že se budu snažit klást největší důraz na ekonomickou stránku věci, tedy na komerční fungování Besedy.

Jsou podle vás peníze, které město Besedě poskytuje, dostačující na její plnohodnotné fungování?

Fakt, že město jen pro letošní rok poskytne Besedě sedm milionů, je veřejně známý. Já ale nepředpokládám, že veškeré náklady ponese jen Beseda. Jde o prezentaci Znojma a proto doufám, že s vedením města najdeme společnou řeč v otázce, jak projekty financovat. Mělo by ale dojít k zásadní změně ve fungování Besedy. Nestarala by se jen o kulturu, ale také o cestovní ruch. A to je právě již zmíněná komerční aktivita, která by měla přinést peníze. Ty bychom následně použili pro kulturní projekty. Nebyli bychom tedy závislí jen na omezeném ročním příspěvku od města.

Znojemská Beseda má dnes dvaadvacet stálých pracovníků a patnáct smluvních partnerů. Budou v této oblasti nějaké změny?

V tuto chvíli neznám rozsah činnosti ani kompetence jednotlivých zaměstnanců, takže tohle je předčasná otázka.

Hovoří se o rozšíření nabídky festivalů, odkud tato myšlenka vzešla?

Myslím si, že by byla škoda nevyužít fungující festivaly jako je například Febio fest nebo Tanec Praha. Už dnes totiž mají své regionální sekce a proč je tedy nepřivést také do Znojma? Tohle je podle mě správná cesta.

Někteří obyvatelé Znojma tvrdí, že jim chybí část kulturního spektra, na druhou stranu organizátoři hovoří o malém zájmu…

Všechno je o propagaci. Nestačí jen vylepit plakáty po městě. Samotné Znojmo nemá takový potenciál, aby naplnilo sály s různými projekty. Propagace musí být celostátní a lidé sem musejí jezdit také z jiných míst. To je dodnes nevyužitá devíza. Když k nám lidé přijedou na festival, rozkoukají se a příště se mohou vrátit třeba právě jako turisté.

Prázdniny jsou za dveřmi. Jak vidíteí Znojemské kulturní léto?

Právě vzhledem k času je to jedna z prvních věcí, na které se chci zaměřit. Je mi jasné, že v posledních dvou letech tato aktivita upadala, takže tady vidím první kus práce.

Naši redaktoři narazili na neúplnou jazykovou vybavenost personálu v infocentrech. Neumějí anglicky. Budete řešit tuto otázku?

Určitě. Tady je před námi také velký kus práce. Nestačí jen němčina, s turisty je potřeba hovořit také anglicky. Už vyšly inzeráty na tato místa a přemýšlíme také o jazykově vybavených studentech na letní sezonu.

Myslíte si, že infocentrum, které je v neděli zavřené, má smysl?

To byl také jeden z bodů mé koncepce, kterou jsem radnici nabídla. Samozřejmě je to nesmysl. Turista, který najde zavřené infocentrum, se už nevrátí. To se musí změnit.