Je to přesně týden, co veřejné mínění vzrušila otázka: vystavit, či nevystavit slavnou Slovanskou epopej z dílny secesního umělce Alfonse Muchy na pražském hlavním nádraží?

Ať už si na otázku odpověděl kdokoliv cokoliv, jisté je, že následná mediální přestřelka přilila oleje do ohně již tak dost napjatých vztahů mezi metropolí a Moravou. Dnes se zdá, že zcela zbytečně.

„Jak to vůbec mohlo někoho napadnout?“ ptal se rozhořčeně starosta Moravského Krumlova, odkud Praha před časem, slovy krumlovských, epopej „odvlekla“.

„Vrcholné umělecké dílo by bylo bezprecedentně degradováno,“ zaznělo dále od starosty Tomáše Třetiny.

„Je to vynikající nápad,“ kontroval například historik architektury Zdeněk Lukeš. „Secesní hala nádraží, samozřejmě po důkladné rekonstrukci, jeví se jako ideální prostor pro vystavení Muchových velkoplošných pláten,“ dodal.

Optikou dneška malicherné rozepře. Deník totiž zjistil, že vedení Prahy o kopuli nádražní budovy, jakožto o „jevišti“ Muchových bájí slovanských, vůbec neuvažuje. Alespoň ne oficiálně.

„Byl to mediální šum,“ řekl Deníku pražský radní pro oblast kultury Lukáš Kaucký.

„Tvrdilo se, že si pan primátor Bohuslav Svoboda nechal zpracovat analýzu možného vystavení epopeje v dosahu Fantovy kavárny (uvnitř nádražní haly pozn. red.). Nic takového však není pravda,“ ujistil Kaucký.

Vedení města se prý stále drží dvou oficiálních variant památníku na Vítkově a letenské pláně.

VŠE O MUCHOVĚ EPOPEJI ČTĚTE ZDE