„Systém jsme začali zkoušet už před rokem. Od nové divadelní sezony funguje naplno,“ přiblížil ředitel Besedy Dušan Varga.
Na internetových stránkách www.vstupenkydivadloznojmo.cz. lidé uvidí přehled akcí, které se v divadle konají a u nichž je možná rezervace. Intuitivně pak mohou pokračovat v objednání vstupenek. Grafický model hlediště znázorňuje přehled míst, která je možno zarezervovat. Při najetí myší na políčko znázorňující sedadlo se objeví poznámka s označením místa a cenou vstupenky. Kliknutím na vybrané sedadlo se toto přidá do košíku jako v klasickém internetovém obchodě. Lidé vyplní své iniciály a poté si vstupenku mohou zaplatit a vyzvednout v předprodejním místě v Turistickém a informačním centru v ulici Obroková ve Znojmě.

„Rezervační systém je navržen tak, aby se v žádném případě nemohlo stát, že bude prodáno více vstupenek na stejné místo. Ojediněle se může stát, že si jej někdo jiný mezitím zarezervuje. V tom případě vám bude oznámeno, že proces rezervace neproběhl v pořádku, případně, které z vybraných míst se pro vás nepodařilo zarezervovat,“ píše se na webu rezervací.

Web nabízí dvě možnosti platby. Buď osobně na pokladně předprodeje nebo platbu fakturou s následným osobní vyzvednutím vstupenek. Při osobní rezervaci si lidé vstupenky vyzvednou a zaplatí v Turistickém a informačním centru na Obrokové ulici. „Při objednávce na fakturu je vstupenky nutné uhradit do data platnosti rezervace na prodejním místě pořadatelské organizace nebo bankovním převodem s možností vyzvednutí vstupenek na prodejním místě pořadatelské organizace.
Nová služba Znojemské Besedy se zatím teprve dostává do povědomí lidí. „Rezervaci zatím lidé moc nevyužívají. Je to dáno také tím, že o ní neví,“ dodal Varga.