V minulých letech při nehodách na silnici 379 i několik lidí zemřelo. Nejčastější příčinou havárií byla nepřiměřená rychlost. „Někteří tam jezdí jako blázni. Pro motorkáře je to velmi atraktivní úsek. Dlouhá rovina od Hradského tunelu na rozjezd a pak zatáčky až k Šebrovu. Ideální trasa, kde si můžou zkusit, jak říkají, dát si kolínko,“ řekl Deníku řidič z povolání Vladimír Vaněk z blanenského Klepačova.

Serpentiny nad Kateřinským mostem před časem orámovala speciální svodidla, která měla zabránit vážným zraněním motorkářů. Bourají ale dál. Stejně jako řidiči osobních aut. „Co chvíli se tam někdo za mě nalepí v autě, bliká a pak riskantně předjíždí. Nechápu to. Agresivních řidičů přibývá, někteří si asi léčí za volantem svoje komplexy a ohrožují zbytečně ostatní,“ podotkl Vaněk.

Turistické a informační centrum zavedlo prohlídkovou trasu nazvanou: Nejhnusnější místa v Brně. Její autor a průvodce Michal Doležel je známý popularizací brněnské architektury a turisticky atraktivních míst.
Nejhnusnější místa v Brně: město láká turisty třeba na špinavé hlavní nádraží

Místem s největším počtem nehod v kraji je na silnici I/52 u Modřic na Brněnsku za sjezdem právě na Modřice. Na silnici, která spojuje Brno s Vídní, se stalo za poslední dva roky čtyřiačtyřicet nehod, jednadvacet lidí se zranilo. Nejčastější příčinou havárií v tomto místě bývá nedodržení bezpečné vzdálenosti za autem. „Řidiči by měli neustále sledovat situaci v provozu a plně se věnovat řízení. Typickým nešvarem je držení mobilního telefonu za jízdy v ruce. Důležité je i ponechávání dostatečného odstupu za auty,“ sdělil vedoucí dopravní policie Jindřich Rybka.

Polepy nových hybridních autobusů.
Využívají energii při brzdění. Na jižní Moravě vyjedou hybridní autobusy

Druhé nejvíce nehodové místo v kraji je v brněnské Trnité ulici u Galerie Vaňkovka. Statistici tam napočítali za dva roky pětadvacet havárií. V první desítce nebezpečných úseků jsou pak hned tři na dálnici D1, a to na 182., 190. a 194. kilometru. „Úseky se vyznačují vysokou hustotou provozu, dokonce lze mluvit o kapacitním přetížení této dopravní tepny. Jedná se o úsek v okolí Brna, který v podstatě slouží jako obchvat města,“ uvedl Rybka.

Třeba mezi 194. a 196. kilometrem D1 policisté dlouhodobě zastávají názor na rozšíření dálnice ze dvou na tři jízdní pruhy v každém směru. „U této stavby předpokládáme začátek nejpozději v roce 2023,“ informovala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.