Pracuje jako učitelka na základní škole, ve volném čase pak působí jako osobní trenérka. O tom, zda by chtěla vyměnit školní katedru za profesionální kariéru v bodybuildingu, zatím nepřemýšlela. „Tohle je zřejmě předčasná otázka. Naplňuje mne, když za sebou vidím svoji práci. Rozhodně se cvičení nikdy nevzdám,“ popisuje s úsměvem na rtu v rozhovoru pro Deník Rovnost.

Během posledních týdnů máte na kontě tři velké úspěchy. O jaké konkrétně jde?
Mojí první soutěží ve federaci IFBB bylo Grand Prix Fitness Brno. Trenér Luboš Bednář říkal, že úspěchem bude dostat se do finále. A zadařilo se. Za největší úspěch ale považuji svoji druhou soutěž v Opavě, kde jsem měla čest měřit se mimo jiné s mistryní a vicemistryní světa v mé kategorii bodyfitness. V České Lípě jsem se pak umístila na třetím místě.



Pracujete jako učitelka, paradoxně ne však tělesné výchovy. Jak se člověk dostane k fitness a bodybuildingu?
Sportem jsem žila od mala. Už jako dítě jsem začínala gymnastikou, poté jsem se věnovala aerobiku a chvílii sportovnímu aerobiku. Na vysoké škole jsem závodila v aerobik master class. Pohyb a tanec byly pro mne vším, proto jsem absolvovala kurz instruktora aerobiku, abych mohla i já šířit radost z pohybu. Necvičila jsem už jako závodník, ale master class jsem předcvičovala. Jsem ale soutěživý typ a něco mi chybělo. Manžel mne zlákal, abych ses ním jela v roce 2014 podívat do Brna na závody naturální kulturistiky. Když jsem viděla soutěž naživo a viděla ta vypracovaná těla, věděla jsem, že na těchto prknech chci stát. Tehdy v Brně závodil i Luboš Bednář, krásně jim to všem natřel, a hned jsem jej oslovila, zda by mne mohl také připravit na závody.

Částečně jste odpověděla na moji následující otázku. Soutěžíte již dlouho?
Od roku 2014 jsem závodila v naturální kulturistice. Svoji poslední soutěž v této kategorii jsem absolvovala na Mistrovství světa v Maďarsku 2016, kde jsem se umístila na 2. místě v kategorii sport model. Pak jsem se ale rozhodlak přechodu do IFBB, prestižnější federace. (úsměv)

Začala jste se tedy nejdříve zajímat jako každý normální jedinec o zdravý životní styla vaše soutěžní úspěchy pomalu vyplynuly na povrch?
Zdravý životní styl by měl být základem u každého. O to víc, pokud přemýšlíte o nějakých závodech. Já jsem se udržovala vždy v pohybu, jen jsem si musela trochu upravit stravu, aby odpovídala mým potřebám. Pokud se do něčeho plně ponoříte, tak si myslím, že výsledky se vždy dostaví. Ať už formou nějakého úspěchu, či jen spokojeností se svojí postavou.



Musí být těžké udržovat vytrénovanou postavu. Zřejmě ještě obtížnější bude situace před závody. Jak probíhá příprava na soutěžní klání?
Ta je rozdělená do tří období: silový trénink, objemová a rýsovací fáze. První dvě jsou v tréninku relativně na pohodu, mám dostatek energie a tréninky si užívám. Důležité je nenabrat moc tuku, protože pak to musí jít vše dolů. Rýsování je o dost náročnější.

Působíte i v soukromé trenérské praxi. Motivujete klienty k lepším výkonům. Jsou mezi nimi takoví, kteří kráčejí ve vašich stopách a účastní se již nějakých závodů?
Většinou se na mne obrací klienti s bolestmi zad a žádostí o redukci. Jsem člověk velice důsledný a ctižádostivý a pro daný cíl udělám první poslední. Letos se dvě mé klientky mnou natolik motivovaly, že se rozhodly také zkusit závodit. Je to pro mne veliká výzva a samozřejmě jim s přípravou velice ráda pomohu.

Kouč Luboš Bednář na vás před časem mé kolegyni prozradil, že jste velmi skromná. Nemělo by tomu být přesně naopak ve sportu plném krásy? Nejde soupeřům spíše o ukázání ega?
(smích) To si s ním ještě vyřídím. (smích) Nejde mi v tomto sportu jen o krásu, chci se postavit na prkna a ukázat, že poctivým cvičením, dřinou a odříkáním lze dosáhnout úctyhodného výsledku.



Za jak dlouho je možné, aby se člověk s pár kily navíc dostal do formy? Existuje nějaký recept?
Každý člověk je individuální a má své potřeby. Konkrétně u mne jsem trochu víc přepálila objemovou fázi a musela rýsovat na závody. Za pět měsíců jsem dala dolů patnáct kilogramů. Pokud člověk chce, vždy to jde. Je potřeba si stanovit cíl a jít tvrdě za ním,i když přijdou překážky. Ovšem správná strava a cvičení jsou základ.