Zvítězila jste v kategorii Sympaťák okresu Znojmo za rok 2017. Co pro vás tohle ocenění znamená?
Samozřejmě mi to udělalo radost a vážím si toho.

Jak jste se ke sportovnímu odvětví fitness dostala?
Když jsem na Vánoce roku 2015 začala chodit do fitness centra, díky tehdejšímu příteli mé sestry, který navštěvoval BBK Fitness Sokol Znojmo, tak mě to ani nenapadlo, že bych na nějaké závody šla. Ta myšlenka vznikla díky lidem, co za mnou chodili a říkali, že bych měla závody zkusit. Nejvíce to podpořil trenér Čenda Budín, který mi moc pomohl.

Co na rozhodnutí závodit ve fitness řekla rodina?
Už si to úplně nepamatuji, ale nadšení z toho ze začátku určitě nebyli.

Na čem je potřeba při přípravě nejvíce pracovat?
Na vyrýsování postavy je potřeba neustálý trénink. Navíc je třeba upravit jídelníček.

Cítíte se lépe v posilovně, nebo u cvičení vlastní váhou?
Určitě při posilování s vyššími váhami. Baví mě překonávat samu sebe.

Je těžké každý den hledat energii a motivaci na sobě pracovat?
S energií je to někdy těžké, to máte pravdu, když je před závody a máte menší kalorický příjem než výdej. Motivace mi nechybí. Dělám, co mě osobně naplňuje, takže to dělám s nadšením. Když se stane, že mi motivace chybí, nepřestávám, drží mě u toho disciplína.

Tereza BalíkováDatum narození: 6. 10. 2000
Klub: BBK Fitness Sokol Znojmo
Koníčky: posilování, čtení, přátelé
Motto: Dělej, co tě baví.
Sportovní vzor: Dana Linn Bailey

Největší úspěchy:
•2. místo na MČR bikini fitness – dorost
•4. místo na MČR – juniorky
•2. místo na Mistrovství Moravy a Slezska – juniorky
•3. místo na MMS


Je důležité dodržovat určitý jídelníček. Z čeho se přibližně skládá?
Je důležité mít větší výdej kalorií než příjem. Jídelníček by se měl skládat z kvalitního masa, zeleniny, vajec, oříšků, luštěnin, obilovin.

Máte čas ve stravě vůbec hřešit?
Sem tam si něco dám. Když to přijde, snažím se volit zdravější variantu, abych tělu dopřála vitamíny a minerály, nejen prázdné kalorie.

Jaké jsou vztahy mezi soupeřkami na soutěžích? Podpora, či rivalita?
Zatím co jsem zažila, tak jsme se podporovaly navzájem.

Jak by měl podle vás vypadat ideál ženské krásy?
Ideál ženské krásy by měl podle mě vypadat zdravě – zdravé vlasy, nehty, pěkná pleť, pevné tělo.

Setkáváte se s názory, že posilování je jen pro muže? Jak se na vás dívá pánská populace?
Setkala, ale nesouhlasím s tím. Ženy se v dnešní době bojí, že když začnou posilovat s činkami, budou z nich hned kulturistky, ale to není tak lehké, to by musely na sobě pracovat delší dobu, protože ženy v těle nemají skoro žádný testosteron, a tak nám růst svalů trvá déle.

Když by měly zájemkyně touhu začít s fitness na vrcholové úrovni, co byste jim doporučila?
Já si našla trenéra, který má se závoděním zkušenosti. Na výběru trenéra bych si dala záležet, protože neznamená, že když má někdo certifikát trenéra, že ví, co dělat. Od spousty závodnic jsem slyšela, že byl jejich příjem kalorií v dietě pod bazálním metabolismem, což by být nemělo. Měla jsem štěstí a hned napoprvé jsem narazila na trenéra Lukáše Topinku z Jihlavy, který mě nehnal do žádných extrémů.

Kde mohou s fitness začít ve Znojmě?
Doporučuji BBK Fitness, cvičím zde již přes dva roky.