VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vinař: Růžová vína nám dávají možnost konkurovat

ZNOJMO - Šampiónem letošní výstavy růžových vín Jarovín 2007 se nestalo víno žádného proslulého podniku nebo zavedené vinařské rodiny, ale střední školy ve Valticích.

1.4.2007
SDÍLEJ:

Přehlídka růžových vín Jarovín 2007Foto: David Grossmann

Škola se tomuto druhu věnuje teprve čtyři roky. S nápadem zkusit zde výrobu růžových vín přišel Pavel Buriánek, který do školy právě tehdy nastoupil.

„Před čtyřmi lety jsme u nás otvírali nový sklep vybavený moderními technologiemi. Začala tak nové éra produkce našich vín. Jako fanda právě těch růžových jsem prosadil jejich výrobu,“ vzpomíná technolog a sklepmistr školy Pavel Buriánek. S růžovými víny se seznamoval nejdříve postupně na degustacích a ve sklepích přátel. Nyní je skálopevně přesvědčen o jejich zářivé budoucnosti.

„Růžová vína jsou určitá cesta, jak si poradit s konkurencí levných a kvalitních červených vín ze zahraničí,“ soudí sklepmistr. Vyrábí se totiž z modrých hroznů, podobnou technologií, jako se připravují vína bílá. Právě proto mají tu zajímavou narůžovělou barvu, po které dostala své jméno. Navíc mají jedinečnou ovocnou chuť.

„Je to ideální lehké víno pro letní dny. Je totiž příjemně osvěžující,“ říká vinař a jeden z organizátorů výstavy Jaroslav Chaloupecký. Navíc jeho spotřeba stále stoupá. Každá dobrá vinařská firma by tak podle něj měla mít růžové víno ve své nabídce. O skutečnosti, že tuzemští výrobci umí vyprodukovat kvalitní vína, svědčí také jejich umístnění na letošní přehlídce. Vinaři se dokázali prosadit i vedle takových vinařských velmocí jako je Francie, Chile nebo Argentina

Aby přesvědčil své kolegy, připravil Buriánek před čtyřmi lety ve škole jen pár litrů růžového vína. Nyní pokrývá produkce růžovek zhruba čtvrtinu produkce instituce. „Je stále populárnější, za pět let možná bude tvořit i polovinu naši výroby,“ doufá Buriánek. I když sám tvrdí, že k výrobě dobrého vína je zapotřebí spíš talent, než odborné vzdělání. Jeho žáci mají určitě dobrého učitele. Dokládá to mimo jiné i šampión letošní výstavy: frankovka rosé 2006 právě z jeho produkce.

1.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jiří Drahoš.

Jiří Drahoš přijede o víkendu do Brna. Setká se s voliči, Horáčkem i Hilšerem

Vojtěch Blažek se již jako šestiletý zapsal do české knihy rekordů. Dnes sedmiletý chlapec zabodoval při balancování na krasokole.
4

Vojto, ještě vydrž, volali na šestiletého rekordmana při balancování na kole

Vytištěno. Znovu všichni kandidáti, celkem 10,5 milionu hlasovacích sad

Břeclav – S tištěním lístků pro druhé kolo prezidentských voleb ve středu finišovali pracovníci břeclavské firmy Moraviapress. Zatímco dvojice uchazečů o Hrad má ještě více než týden na další kampaň, břeclavská tiskárna s výrobou už končí. „V úterý jsme ještě tiskli, ve středu jsme končili. Spotřebujeme asi sto šedesát tun papíru,“ hlásil generální ředitel společnosti Jiří Myšík.

JazzFest Znojmo: změna! Koncert Lipy s Lasicou bude až v březnu

Znojmo - Organizátoři jazzového festivalu ve Znojmě oznámili změnu v termínu závěrečného koncertu, na kterém vystoupí Peter Lipa a Milanem Lasicou. „Koncert s názvem Podobnosť čisto náhodná přesouváme z 30. ledna na 8. března. Začátek koncertu bude v sedm hodin večer a místo konání, tedy Městské divadlo Znojmo, zůstává. Velmi se omlouváme za způsobené komplikace," sdělila mluvčí JazzFestu Znojmo Petra Štorková.

Cestovní veletrh Regiontour: města při propagaci sází na tradici

Jižní Morava – Převážně společně na stánku jižní Moravy, ale i v samostatných prezentacích se od čtvrtka představují zástupci Břeclavska, Hodonínska a Znojemska na osmadvacátém veletrhu cestovního ruchu Go a Regiontour na brněnském výstavišti. Účast ve společné expozici kraje zvolil i letos turisty vyhledávaný Mikulov. „Bude tam zastoupené naše informační centrum i odbor rozvoje. Představujeme ucelenou nabídku turistických cílů, přírody, vína a gastronomie. Marketing se během let mění, proto nám vyhovuje už řadu let účast právě ve společné krajské expozici,“ řekl starosta Mikulova Rostislav Koštial s tím, že návštěvníci se vedle stálých lákadel dozví například o nových cyklostezkách.

Kampaň Zemana začala útokem na „vítače Drahoše“

/INFOGRAFIKA/ Až doteď to byly hlavně různé lži šířené anonymy na internetu. Nyní se však ostrá kampaň rozšiřuje formou inzerce i na stránky novin a billboardů.  Spolek Přátelé Miloše Zemana oficiálně zadal plošné inzeráty s heslem „Stop imigrantům a Drahošovi. Tato země je naše!“

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>