Až padesátiprocentní snížení cen zboží přilákalo stovky lidí hned první den otevření obchodů po Vánocích. Obchodníci v těchto dnech nabízejí oblečení, kosmetiku a také třeba některé elektrospotřebiče až o polovinu levněji. Další vlna ještě výraznějšího snížení cen by měla následovat v lednu. Letos však nakupující nemuseli čekat na povánoční slevy, někteří obchodníci s nimi začali už před Štědrým dnem.

Lidé, kteří dostávají pod stromeček finanční hotovost nebo dárkové poukázky, spěchají využít povánočních slev. „Pod stromeček si dáváme jak dárky, tak peníze, a potom nakupuji ve slevě především oblečení a elektroniku. Vloni jsem si pořídila domácí pekárnu, letos bych potřebovala elektrický kráječ a ponorný mixér,“ řekla Jana Balmbergerová.

Povánočních slev chtěl využít i Roman Stehlík. „Zaměřil jsem se na prodejny se sportovními potřebami. Ale vůbec jsem si nevybral. Lákali na osmdesáti procentní slevy, ale našel jsem však slevy pouze padesátiprocentní,“ zlobil se Stehlík.

V obchodním domě Dyje ve Znojmě si zákazníci mohou každý měsíc vybrat z akční nabídky. „Slevy plynule přešly od předvánočních až po novoroční. Mezi lákadla patří padesátiprocentní sleva na vybrané toaletní a parfémové vody. V oddělení domácích potřeb elektro najdou zákazníci slevněné výrobky a v oddělení elektro jsou akční a letákové nabídky. Zájem je veliký a lidé slev využívají,“ popsala ředitelka provozu Marcela Weizerová.

Jako každý měsíc, i v prosinci dělá letákové akce Elektro Hanzel. „Nepatříme mezi obchodní řetězce, jsme kamenná prodejna a více jak polovinu sortimentu máme neustále ve výprodeji a slevách,“ informovala manažerka obchodu Radka Lapešová.

Vánoční osvětlení se sedmdesáti procentní slevou nabízí například obchodní řetězec Baumax. „Náš sortiment sice není klasickým vánočním zbožím, přesto jsme před svátky zaznamenali větší nárůst počtu zákazníků. Prodávalo se hlavně elektrické nářadí a samozřejmě vánoční druh zboží. Po novém roce plánujeme snížit cenu některých druhů dlažby a plovoucích podlah,“ řekl vedoucí znojemské pobočky řetězce Alfred Jeřábek.

Přímo ve Znojmě přitom mnoho obchodů reklamní poutače s nabídkou povánočních slev vyvěšeno nemá.

Velké supermarkety nabízejí slevy hlavně na oděvy, hračky, jídlo a nápoje. V Intersparu na kupující čekají padesáti až sedmdesátiprocentní slevy na potraviny. V Albertu se zase dají výhodně nakoupit alkoholické a nealkoholické nápoje a hračky.

V nákupním centru Freeport v Hatích zimní slevy začaly už v polovině prosince. „Dá se očekávat, že slevy jsou ještě vyšší než sedmdesát procent. Před svátky i během nich chodilo do centra mnohem víc zákazníků. Tržby jsou srovnatelné s úspěšným loňským rokem,“ řekl marketingový manažer společnosti Freeport David Baťovský.