Jeden z největších světových výrobců letadel se od loňska zbavuje většiny dodavatelů, kvůli snižování nákladů obnovil smlouvy jen se šestinou z nich. Mezi nimi bylo i Znojmo, které kvůli zastavení A380 dostalo dvojnásobek práce na jiných strojích.

Za potížemi Airbusu stojí právě A380. Projekt má už více než dva roky zpoždění, nedávno ho se svým supermoderním letounem 787 Dreamliner předstihl největší konkurent Boeing. Airbus se ale nechce nechat zahanbit a výrobu opět rozjede.

Podle původní dohody z loňského jara měla zakázka na A380 za 8,5 milionu korun ročně trvat nejméně pět let. Jako výhradní dodavatel 21 dílů měl znojemský závod vyrobit 60.000 součástek za rok. Sigmund zatím neví, kolik dílů bude firma ročně dodávat. Ujistil ale, že nová práce nebude mít vliv na výrobu pro A321 a Embraer 170. Firma by měla pro tyto stroje dodávat téměř 200.000 dílů ročně.

Strojírny zaměstnávají 143 lidí. Firma letos odhaduje tržby přes 100 milionů korun. Největšími zákazníky Znojemských strojíren jsou francouzská firma Goss, která vyrábí tiskařské stroje, a firma Letov, jež díly pro Airbus montuje. Strojírny dodávají také do Švýcarska, Dánska nebo Itálie. Firma vznikla v roce 1992 v prostorách bývalého pobočného závodu Motorpal Jihlava.