„Tomu byste nevěřili, co jsme vypotili krve na vysvětlování, aby lidé pochopili princip našeho výrobku. Že to není o tom, že do našeho boxu něco dáte, polejete to sanitolem a budete celý den čekat,“ směje se s odstupem času Tomáš Velc prvním reakcím na výrobek, který v době pandemie v jeho firmě vymysleli, otestovali a přivedli na trh.

Málo se totiž podle něj u nás vědělo, jak fungují takzvané germicidní trubice. Ty dokážou rychlým a šetrným způsobem díky speciálnímu světlu dezinfikovat doslova cokoliv. Jen se dosud používaly hlavně ve zdravotnictví. Tedy až do doby, než je Velcova firma umístila do boxu, do nějž se vejde zhruba střední nákup nebo třeba mobily, klávesnice či několik roušek najednou.

František Lorenc v době, kdy točil pivo ve své restauraci Drápal
Restauratér musel z tanků vylít stovky litrů piva. Přesto zůstal optimistou

„My tento box s manželkou používáme doma tak, že si uděláme nákup potravin přes e-shop, a když nám ho dovezou domů, tak ho v rukavicích dáme do našeho Regre boxu a během dvou minut ho vydezinfikujeme. Pak už z něj vytahujeme věci zbavené nežádoucích bakterií,“ popisuje Tomáš Velc s tím, že germicidní trubice od společnosti Philips v boxu zlikviduje až 99,9 procenta viru SARS-CoV-2, který způsobuje onemocnění covid-19. Podobně intenzivně zničí další viry, bakterie i plísně.

Pro firmu Evel je výroba tohoto boxu novým směrem podnikání, do nějž se pustili právě při první vlně pandemie covid-19. Její hlavní činností jsou obaly pro automobilový a zdravotnický průmysl. Prvním krokem jiným směrem byla výroba obalů na plicní ventilátory, které darovali jejich výrobcům. Pak vznikl rozměrově větší sterilizační box, určený do obchodů.

„Dalo nám to mnoho nových zkušeností, dostali jsme se do jiné sféry podnikání, než na jakou jsme byli zvyklí. Na velký Steri box jsme nakonec prodali licenci k výrobě jedné zahraničí firmě, která už ho dodává obchodům v Evropě. A my jsme se plně vrhli

do výroby menšího Regre boxu pro domácnosti a pro firmy. Jednoduše řečeno jsme využili systém známý ze zdravotnictví a udělali jsme jej použitelným pro běžné lidi,“ vysvětluje podnikatel z Kladna.

Ivan Petrův dokázal v Brašnářství Tlustý a spol. propojit tradiční řemeslnou zručnost, staré mechanické stroje a moderní prostředky marketingu a prodeje.
Koronakrize nám přinesla také nové výrobky, říká majitel brašnářství

Regre boxu už se podle něj prodaly stovky kusů, a až doprodá i další, které má ještě skladem, chce se pustit do další inovace. Výsledkem by mělo být ještě menší a designově líbivější zařízení.

„Podle reakcí zákazníků by především ženy chtěly, aby ty boxy byly trochu barevnější. Tak se chceme spojit s nějakými umělci a vymyslet zajímavější grafickou podobu obalu. I o zmenšení uvažujeme, aby box ještě lépe vešel do domácnosti a sloužil především na rychlou dezinfekci menších nákupů, mobilů a roušek,“ plánuje nyní Tomáš Velc.