„Hledali jsem skulinu na trhu. Obchody s výrobky se značkou Fair Trade navíc v sobě zahrnují i rozvojovou pomoc,“ říká Budínová. Vyrobky, které nabízí, pochází například od farmářů z Jižní Ameriky nebo Afriky. „Značka zaručuje, že na jejich plantážích například nepracují děti. Znamená pro ně i trvalý odbyt a férovou cenu za jejich produkty,“ upřesňuje Budínová. Přiznává, že i za jejich obchodem je samozřejmě snaha vydělat peníze. „Chceme ale, aby naši zákazníci byli odpovědní spotřebitelé,“ přeje si Budínová. Jejich obchod se tak zapojil i do akce Česko proti chudobě.

Reakce lidí na jejich aktivity je ale různá.

„Jsou takoví, kteří nad strategií Fair Trade přemýšlí, jiní ale říkají, že se chtějí jen bavit, a chudoba v jiné části světa je nezajímá,“ sděluje své zkušenosti Budínová. Výrobky se značkou Fair Trade jsou ve světě stále populárnější. Stejně jako přemyšlení nad dopadem lidského chování na planetu. Snad tento trend bude součástí i české kultury.