Co tam nepatří
V určitém úseku připevníme na stromy nebo keře něco, co tam nepatří. Například na jedli připevníme větévku z borovice, na modřín šišku ze smrku, na jalovec květ bodláku a podobně. Děti musí přírodní „podvod“ odhalit.
Detektiv Dr. Wood
Děti dostanou za úkol přinést z lesa něco, co je hladké, drsné, pichlavé, jemné, kulaté, těžké, lehké a také třeba duté… Můžou soutěžit jako jednotlivci i jako skupiny. Se dvěma dětmi můžete věci hledat jen tak, bez spěchu
Naše olympiáda
Vytvořte si svou vlastní olympiádu. Můžete to pojmout se vší parádou: zahajte hry symbolicky zapálením ohně (máte-li možnost například i posezením u táboráku) a představte jednotlivé soutěžící (členy rodiny), kteří se klání zúčastní – můžete si každý vytvořit svou vlastní vlajku/erb.

Soutěže volte dle možností vašeho obydlí a přilehlého okolí: může jít o vybíhání schodů, skoky přes švihadlo, překážkovou dráhu, improvizovaný šerm, kopanou, výdrž dechu pod vodou, skákání na jedné noze…
Důležité není vyhrát, ale zúčastnit se, pobavit se a posunout svůj vlastní výkon.
Šiška a cíl
Šišku děti hází na určený cíl (strom, pařez) nebo do ohraničeného prostoru.
Stavby pyramid
Kdo postaví za 10 minut nejvyšší kamennou pyramidu? Kameny klademe jeden na druhý, každé „patro“ tvoří vždy jen jeden kámen. Komu se rozestavěná pyramida zřítí, začne ihned znovu.
Práce končí po 10 minutách. Stanovte maximální velikost kamenů (neměly by být větší než 10 cm). Vyhrává nejvyšší pyramida.
Dříve a dnes
Najděte starou fotku místa (z novin, časopisů, internetu), které dobře znáte (např. náměstí, ulice, kde bydlíte apod.). Najděte co nejvíce rozdílů a co nejvíce stejných věcí. Můžete využít třeba fotky stavby vašeho domu, historické fotky města apod.
Stavění domečků pro skřítky a víly
Oblíbená aktivita, která pobaví předškoláky i nudící se pubescenty. Vyberte ten nejvhodnější strom a u jeho kořenů postavte domeček pro skřítky nebo pro víly. A skvělé základy poskytne i pařez.
Čára
Každý z hráčů má jednu minci (nebo kamínek) a snaží se ji hodit co nejblíže nakreslené čáře. Nesmí ji však přehodit. Když se mince dotýká čáry, může být i kousek za ní.

Obměna: Ten, kdo v kole vyhraje, si smí vzít všechny mince, které jsou za čárou. Zbytek vezme do ruky a vyhodí. Nechat si smí jen mince, které padly pannou nahoru. Ostatní předá druhému nejlepšímu hráči a ten provede totéž.
Tak to jde dál až do rozebrání mincí. V tomto případě bude potřeba víc mincí.
Čtěte celý seriál bez omezení. S předplatným Deník.cz získáte navíc výhodné benefity.
Autor: Adam Novák