Tvrdíte, že se Vivaldiho opery moc nehrají. Proč tomu tak je?
Vivaldiho opery se moc nehrají. Je to snad proto, že není úplně zřejmé, které role má kdo zpívat. V Dorille byly všechny role napsány buď pro ženy nebo pro kastráty. Operní domy se tak do realizace Vivaldiho příliš nehrnou.

Proč jste pro znojemský festival vybrali právě Dorillu in Tempe?

Dorilla je zajímavá svým čitelným příběhem a také zvukovou podobností se Čtvero ročními dobami. Okamžitě to naváže kontakt s publikem. Hned první takty ho vtáhnou do úžasné atmosféry a bude se cítit jako doma.

Jak jste operu získali?
Prezident festivalu Jiří Ludvík se vydal do Benátek a tam v muzeu našel opis posledního provedení opery z roku 1734. Z dobové partitury jsme si pak vytvořili svůj festivalový materiál, ze kterého hrajeme.

V čem je zajímavá pro současné posluchače?

Je to kombinace krásné hudby a artistických výkonů zpěváků. Arie se opakují a podobně jako dnes v jazzu. v této části zpěváci improvizuji. Druhá část arie je tedy jako jazzová improvizace.

Jak dlouho trvala příprava opery?

Příprava trvala asi rok. Konkurzy se konaly v Čechách, na Slovensku a v Polsku. Podařilo se nám sestavit špičkový tým, nejlepší, který může tuhle operu inscenovat.

Kolik stojí produkce opery?
Vlastní produkce se blíží k milionu korun a repríza kolem půl milionu.

Kde operu diváci ještě uvidí?

Kromě festivalu ji uvidí i návštěvníci třebíčského operního festivalu a koncertní provedení předvedeme v Náměšti nad Oslavou.